Umetnost revije Der Spiegel: pet desetletij naslovnih ilustracij

30. 3.—2. 5. 2011

Umetnost revije Der Spiegel: pet desetletij naslovnih ilustracij

30. 3.—2. 5. 2011

Marsikatera Spieglova naslovnica od leta 1956 dalje je s svojo učinkovitostjo in drznostjo vzbudila veliko pozornosti, se vtisnila v spomin bralcev in si pridobila kultni status. Razstava Umetnost revije Der Spiegel predstavlja pregled naslovnih ilustracij znanega nemškega tednika.

Leta 1954 je skrb za podobo naslovnice vodilne nemške revije Der Spiegel za skoraj trideset let prevzel likovni urednik Eberhard Wachsmuth. Ustvaril je znameniti rdeči okvir, ki je danes zaščitni znak publikacije, vendar to ni bil edini njegov pomemben prispevek. Kmalu po nastopu dela je začel prepričevati založnika in urednike, naj portretna fotografija, ki je bila dotlej na naslovnici pravilo, odstopi prostor ilustraciji. Kljub začetnemu odporu je Wachsmuthu leta 1956 uspelo in njegovo zamisel so posvojili vsi njegovi nasledniki. 

Za Stefana Kieferja, današnjega umetniškega direktorja naslovnic revije Der Spiegel in kustosa razstave, je ilustracija skoraj vedno prva izbira, ko gre za upodobitev kompleksnih zamisli ali abstraktnih teorij. Sodelujejo z najboljšimi ilustratorji z vsega sveta, ki sooblikujejo podobo revije. Nekatere ilustrirane naslovnice so dosegle mednarodno prepoznavnost, druge so se za vselej usidrale v spomin bralcev kot umetniške mojstrovine. Rdeči okvir in vrhunsko umetniško delo v njem se teden za tednom zlivata v presenetljivo celoto. Razstava Umetnost revije Der Spiegel se želi pokloniti umetnikom, ki so ustvarjali Spieglove naslovnice, in predstaviti izbor 133 ilustracij od leta 1956 dalje. Toda tokrat jih ne obkroža rdeči okvir. Kot umetniška dela so končno dobila zasluženo mesto na steni galerije.

 

Predavanje Stefana Kieferja

Torek, 29. marec, ob 20.uri  
Stefan Kiefer je že enajsto leto umetniški direktor naslovnic nemške revije Der Spiegel, ki vsak teden izide v več kot milijon izvodih. Govoril bo o svojih izkušnjah z iskanjem vznemirljivih zamisli in najboljšega možnega oblikovalskega pristopa iz tedna v teden, pri vsaki številki posebej. Uredniki, ki skrbijo za naslovnice revije Der Spiegel, so v 64 letih in po skoraj štiri tisoč izdanih številkah najboljšim ilustratorjem in fotografom na svetu povzročili precej neprespanih noči. Neprestano iščejo najizvirnejše in še nikoli videne zamisli za upodobitev pogosto zahtevnih in kompleksnih naslovnih zgodb s sveta politike, ekonomije, znanosti ali pojavov sodobne družbe.

Stefan Kiefer je diplomiral iz ilustracije in leta 1983 s Francozem Gillesom Veronom v Hamburgu ustanovil zasebni studio. Njegove fotorealistične ilustracije so mu kmalu prinesle široko prepoznavnost. Med njegovimi naročniki so bile vse večje nemške oglaševalske agencije in založbe, kot so Der Spiegel, Stern, Rowohlt, S. Fischer in mnoge druge. Leta 1996 je začel delati pri reviji Der Spiegel kot oblikovalec naslovnic, za katere od leta 2000 naprej skrbi kot umetniški direktor. V tem času si je vztrajno prizadeval za povečevanje vloge avtorskih ilustracij na naslovnicah osrednjega nemškega informativnega tednika. Predavanje bo v angleškem jeziku.

O reviji Der Spiegel

Der Spiegel velja za najpomembnejši informativni tednik v Nemčiji, ki s svojim dometom močno presega okvire te države. Prva številka je izšla 4. januarja 1947, magična meja milijonske naklade pa je bila dosežena in tudi presežena leta 1990. Danes revija sodi tudi med največje publikacije svoje vrste v evropskem merilu in uživa velik ugled po vsem svetu. Status moralne avtoritete si je pridobila s poglobljenim poročanjem in preiskovalnim novinarstvom. Obravnava najrazličnejše teme od aktualnega političnega in gospodarskega dogajanja do znanosti, medicine, tehnike, kulture, športa, medijev in širših družbenih vprašanj. Naslovnice revije vizualizirajo glavno temo vsakokratne številke. Njihovi ustvarjalci se zavedajo izjemne moči naslovnice, da vzbudi zanimanje naključnega mimoidočega in z vizualno podobo oživi naslovno zgodbo. Marsikatera Spieglova naslovnica od leta 1956 dalje je s svojo učinkovitostjo in drznostjo vzbudila veliko pozornosti, se vtisnila v spomin bralcev in si pridobila kultni status.

 

Informacije

www.spiegel.de

 

Organizacija

Potujoča razstava  revije Der Spiegel
Organizacija in produkcija razstave v Sloveniji: Emzin
Kustos razstave: Stefan Kiefer
Zasnova in oblikovanje razstave: Boštjan Pavletič
Vodje projekta: Jasna Rackov, Tanja Hladnik, Maja Ropret

Deli
Skip to content