Arhiv dogodkov

Nalagam...
object(WP_Post)#7172 (24) { ["ID"]=> int(29562) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-22 15:08:27" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-22 13:08:27" ["post_content"]=> string(10969) "Hitri tečaj  »skrbništva« za urbano biodiverziteto   Vabljeni k raziskovanju urbane biodiverzitete, ki bo potekalo na dveh mednarodnih delavnicah raziskovalno-rezidenčnega programa »Hitri tečaj« vseživosti 10. in 11. septembra v Ljubljani na območju ustvarjalnega laboratorija Krater in v drugih ekosistemih po Ljubljani.   Skupaj z infrastrukturno aktivistko Debro Solomon, krajinsko arhitektko Urško Škerl in geodetom Alenom Mangafićem bodo Andrej Koruza, Gaja Mežnarić Osole in Danica Sretenović (Trajna / kolektiv Krater) predstavili sodobne skrbstvene prakse, ki spodbujajo defragmentacijo urbanih ekosistemov in mestni razvoj, ki upošteva potrebe vseh živih bitij. Dvodnevni tečaj vključuje spoznavanje metode »radikalnega opazovanja« urban(iziran)ih ekosistemov in naravnih procesov ter učenje ravnanja z administrativnimi praksami, ki jih določajo. Program opismenjuje za biodiverzitetno občutljive prostorske intervencije, od spoznavanja protokolov občinskih prostorskih načrtov in digitalnih orodij za kartiranje, do zamišljanja regenerativnih posegov v ulice, ceste ali zapuščene parcele.   Prijave so obvezne in jih zbiramo do 8. septembra do 10.00. Prijavite se lahko na celoten tečaj ali na posamezno delavnico, vendar jasno navedite, na kaj se prijavljate. Če bo na posamezno delavnico prijavljenih več kot 40 udeležencev, bodo imeli prednost tisti, ki so se prijavili prej. O izboru boste obveščeni 8. septembra do 14.00.   »Hitri tečaj« obrti vseživosti je zadnji sklop raziskovalno-rezidenčnega programa z gostujočo umetnico Debro Solomon, ki poteka od 28. avgusta do 12. septembra 2024 v okviru projekta Obrt vseživosti pod okriljem platforme MADE IN v angleškem jeziku. V sklopu projekta sta poleg rezidenčnega programa načrtovana tudi simpozij in zaključna razstava, ki bosta izvedena v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Tečaj vodijo Andrej Koruza, Gaja Mežnarić Osole in Danica Sretenović (Trajna / kolektiv Krater). Dogodek poteka v koprodukciji kolektiva Krater.     DELAVNICA 1: Radikalno opazovanje in podivjane kartografije   10. september 2024, 13.00–18.00, zbor: Ustvarjalni laboratorij Krater   Vodijo: Debra Solomon (infrastrukturna aktivistka in umetnica) in Trajna / kolektiv Krater (interdisciplinarni kolektiv oblikovalcev, arhitektov in ekologov)   Radikalno opazovanje je metodologija, ki jo je razvila Debra Solomon (Urbaniahoeve), uči pa zavedanje naravnega sveta za skrbništvo nad ekosistemi. Je osnova za posameznike in skupine, ki se pripravljajo na oblikovanje vprašanj in sprejemanje odločitev o svojih prihodnjih ekoloških posegih. Posamezni izvedeni postopki pripravljajo skupine na usklajevanje njihove vizije. Z redno prakso radikalnega opazovanja posamezniki začnejo razumevati vzorce, ritme ekosistema in izkušnje sebe kot dela tega ekosistema ter postopoma postanejo usposobljeni skrbniki. Udeleženci radikalnega opazovanja prevzamejo opazovalne položaje za določena časovna obdobja, od 10 minut do ene ure ali celo enega meseca, pri čemer glede na potekajoče naravne procese in entropijo vključujejo specifične perspektive. Tehnika, razvita skozi leta poučevanja, osredotoča pozornost na procese, ki se odvijajo skozi čas; torej rast rastlin skozi letne čase, rastlinske skupnosti, ki se gibljejo po prostoru, in habitate, ki sprejemajo vedno več življenja rastlin in živali. Delavnica vključuje skupinsko obravnavo treh urbanih tipologij v Ljubljani z uporabo metode radikalnega opazovanja in podivjanih kartografij, metode mapiranja, ki jo je razvil kolektiv Krater, ter oblikovanje intervencij za izboljšanje njihove biotske pestrosti. Udeležence vabimo, da na dogodek pridejo s svojimi kolesi.   PRIJAVE >>   DELAVNICA 2: Analiza in kartiranje prostora z uporabo javnih prostorskih podatkov   11. september 2024, 13.00–17.00 I Ustvarjalni laboratorij Krater Vodijo: Urška Škerl (krajinska arhitektka in vizualna umetnica) in Alen Mangafić (geodet, raziskovalec pri Geodetskem inštitutu Slovenije)   Na delavnici bomo s pomočjo javno dostopnih prostorskih podatkov analizirali stanje in predvideni razvoj prostora, da bi bolje razumeli sliko prostorskega razvoja in možnih intervencij. Pridobljene podatke bomo analizirali in obdelovali z brezplačnimi programskimi in spletnimi orodji za geodetske informacijske sisteme, kot so QGIS, QField in Openstreetmap (OSM). S prekrivanjem izrisa podatkov slojev, kot so namenska raba prostora, veljavni in predvideni prostorski akti (občinski prostorski načrt in občinski podrobni prostorski načrt), javne površine, infrastruktura in drugi, bomo analizirali preseke ter izrisali karto možnih programskih sinhronosti v prostoru in povezljivosti trenutno razpršenih površin. Vhodne podatke bomo obdelali z orodjem QGIS, izhodne podatke – izrisane karte dodatnih, na delavnici razvitih vsebin – pa naložili na javno dostopni portal OSM, ki omogoča mednarodno izmenjavo. Spoznali bomo orodja, ki so primerna za kritično mapiranje in kontrakartografije.   PRIJAVE >>   * Večvrstni urbanizem je sinonim za pravičen urbani razvoj in prostorska praksa, ki jo ustvarjajo vzajemni odnosi med ljudmi in drugimi živimi bitji.   AVTORJI PROJEKTA   Trajna / kolektiv Krater I Kulturno društvo, ki ga vodijo oblikovalci in arhitekti Gaja Mežnarić Osole, Andrej Koruza in Danica Sretenović, se posveča razvoju in utemeljevanju ekosocialnih pristopov za upravljanje in zaščito urbane narave v luči podnebnih sprememb in zmanjševanja biodiverzitete. Trajna je orala ledino na področju inovativnega ravnanja z invazivnimi rastlinami in razvila blagovno znamko papirja Notweed, ki ga izdelujejo iz japonskega dresnika, ter k sodelovanju pri razvijanju novih krožnih ekonomij pritegnila Mestno občino Ljubljana. Leta 2020 je zagnala Ustvarjalni laboratorij Krater, katerega namen je oživiti in skrbeti za 18.000 m2 velik pionirski ekosistem, ki je vzniknil na nekdanjem gradbišču, ter spodbuditi (trans)lokalna sodelovanja med družbeno in okoljsko odzivnimi posamezniki in kolektivi. S Kraterjem se Trajna osredotoča na projekte, ki združujejo regenerativne materialne kulture, kritične prostorske in kulturne prakse, skupnostne ekonomije ter urgentno pedagoško delo, v svoj širši kolektiv pa je v ta namen pritegnila še mikrobiologa Primoža Turnška, ekologa Sebastjana Kovača, krajinsko arhitektko Urško Škerl, oblikovalca Roka Oblaka in večvrstno skupnost, ki tam domuje. Krater se je leta 2022 prebil v finale za nagrado New European Bauhaus, leta 2023 pa je prejel Plečnikovo medaljo za javni prostor.   Debra Solomon (NL) že več kot 25 let deluje na področju javnega prostora. V svojem delu združuje umetnost in infrastrukturni aktivizem s poudarkom na biotski raznovrstnosti, podnebni krizi ter pravici vseh vrst do prostora v mestu in posledično pravici do urbanega metabolizma. Leta 2019 je razvila koncept večvrstnega urbanizma* in ga leta 2021 predstavila v okviru nizozemskega paviljona na beneškem arhitekturnem bienalu. Na Univerzi v Amsterdamu pripravlja doktorat iz urbanističnega načrtovanja. Je tudi ustanoviteljica družbenega laboratorija za urbano kmetijstvo Urbaniahoeve. Ta se s svojimi kritičnimi prostorskimi praksami že od leta 2010 osredotoča na odnose in sobivanje vrst ter na produkcijo biotske raznovrstnosti. Trenutno se ukvarja s projektom VBAZO, 56 hektarjev velikim urbanim gozdnim vrtom v amsterdamskem okrožju Amsterdam-Zuidoost. VBAZO nastaja v sodelovanju med kolektivom Urbaniahoeve, ki ga vodita Debra Solomon in Renate Nollen, lokalno skupnostjo ter vsemi živimi bitji in procesi, ki se odvijajo v naravi.   Urška Škerl (SI) je krajinska arhitektka, piska in umetnica, sodelavka umetniškega zavoda za polimedijsko umetnost IEM in urednica mednarodne platforme za krajinsko arhitekturo Landezine. Svoja zanimanja izraža skozi umetniške projekte (STAL, Sejalec, People?) in tekste v avtorskih oddajah Tipologije prostora na Radiu Študent.   Alen Mangafić (HR/SI) je zaposlen na Geodetskem inštitutu Slovenije, kjer v okviru različnih projektov deluje kot analitik za daljinsko zaznavanje, koordinator, specialist in programer. Kot študent interdisciplinarnega doktorskega študijskega programa Varstvo okolja (Univerza v Ljubljani) razvija sinergije med hiperspektralnim daljinskim zaznavanjem, strojnim učenjem in kemijsko analizo pri zaznavanju/spremljanju onesnaženosti tal. Obožuje odprto kodo, Linux, mačke, pse, glasbo, filozofijo, stripe in tofu.   Projekt OBRT VSEŽIVOSTI Obrt vseživosti (Crafting Biodiversity) je raziskovalni projekt društva Trajna, namenjen uveljavljanju rokodelstva kot skrbstvene krajinske prakse. Projekt se osredotoča na oblikovanje kritičnih metodologij in imaginarijev ter administrativnih in prostorskih intervencij, ki prispevajo k zmanjševanju razdrobljenosti urbanih zemljišč in krepijo povezljivost vrst za dosego biotske pestrosti, pri čemer zagovarja pravico vseh vrst do zdravega življenjskega okolja v mestu.   Projekt je del platforme za sodobno rokodelstvo in oblikovanje MADE IN, ki združuje raziskovanje, oblikovanje in dediščino ter spodbuja sodelovanje in izmenjavo znanja med tradicionalnimi rokodelci, sodobnimi oblikovalci in drugimi strokovnjaki na področju kulture in znanosti. Platforma, ki temelji na predhodnem nagrajenem projektu MADE IN: pripovedi obrti in oblikovanja se loteva osrednjih vprašanj, povezanih z ohranjanjem bogate rokodelske dediščine, hkrati pa vzpodbuja kritično razmišljanje skozi prakse sodobne umetnosti in oblikovanja. Vključuje 10 partnerjev iz 6 držav.   MADE IN PARTNERJI: Oaza, Muzej dekorativnih umetnosti (MUO), Drugo more (Hrvaška); Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Center Rog (Slovenija); Mestni muzej Zenice (Bosna in Hercegovina); Nova Iskra (Srbija); Passa Ao Futuro (Portugalska); Univerza za uporabne znanosti Zwickau, Državne umetniške zbirke mesta Dresden - Muzej dekorativnih umetnosti (SKD) (Nemčija).  " ["post_title"]=> string(55) "MADE IN Delavnice: »Hitri tečaj« obrti vseživosti " ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(40) "javni-poziv-hitri-tecaj-obrti-vsezivosti" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-23 11:20:58" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-23 09:20:58" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29562" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7120 (24) { ["ID"]=> int(29576) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-27 14:23:16" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-27 12:23:16" ["post_content"]=> string(1990) "Vodi: Katarina Metelko Prijave: izobrazevanje@mao.si   Grad, kjer od leta 1992 deluje Muzej za arhitekturo in oblikovanje, je bil nekdaj renesančni dvorec, kjer sta bili ustanovljeni prva papirnica na Kranjskem in baza protestantizma na slovenskih tleh. Nekoč znan kot Grad Kaltenbrunn (Mrzli studenec) imenovan po izviru mrzle vode, sta zaznamovali družini Kisl in Terpinc, ki sta imeli v gradu svoj sedež. Njegova vloga je bila vse od nastanka v 16. stoletju tako gospodarska kot kulturna in politična, saj so njegovi lastniki spodbujali napredek in gospodarski razvoj na Kranjskem.   Že v 16. stoletju je tu delovala fužina, kovačija, valjarna irhovine, steklarna in papirni mlin. V 19. stoletju, ko je grad na dražbi kupil Fidelis Terpinc, se obrtniški način delovanja obratov preusmeri v industrijsko veleprodukcijo. Uvede modernizacijo in številne tehnološke inovacije, kar omogoči rast in razvoj novih tovarn. Postavi oljarno, papirnico, tovarno strojil in barvil, tovarno barvanega les in suknarno. Med drugo svetovno vojno je imela v gradu vojaško bazo italijanska okupatorska vojska, ki je grad po po treh letih zapustila popolnoma opustošenega. Po drugi svetovni vojn so bila v gradu urejena stanovanja za delavce Papirnice Vevče, leta 1984 pa je bil grad razglašen za kulturni spomenik.   V muzeju je trenutno na ogled razstava GRAD → koncepti, predmeti, prostori, ki predstavlja preplet dinamične grajske zgodovine z vlogo in pomenom Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, njegovih zbirk in prizadevanj za ohranjanje dediščine in razvoj novih ustvarjalnih praks za 21. stoletje v lokalnem in mednarodnem okolju.   Po gradu vas bo vodila umetnostna zgodovinarka in soskustosinja razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori, Katarina Metelko.   Vljudno vabljeni!" ["post_title"]=> string(25) "Voden ogled gradu Fužine" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "voden-ogled-gradu-fuzine-9" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-27 14:26:33" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-27 12:26:33" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29576" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7123 (24) { ["ID"]=> int(29587) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-30 11:59:54" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-30 09:59:54" ["post_content"]=> string(5552) "Petek, 6. september, 15:00–19:00 I Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Rusjanov trg 7, Ljubljana Organizator: AA Nanotourism Visiting School     Vabimo vas na simpozij, ki ga organiziramo kot uvodni javni dogodek desete gostujoče šole Nanoturizem londonske ustanove Architectural Association School of Architecture. Simpozij se bo skozi sodobno raziskovanje in razumevanje del arhitekta Jožeta Plečnika osredotočil na njihovo aktualnost in relevantnost.   Mednarodna gostujoča šola Nanoturizem, organizirana v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje (MAO) in Fakulteto za arhitekturo, bo potekala v Ljubljani med 6. in 20. septembrom 2024. Simpozij bo pomenil izhodiščno točko za dvajset študentov z vsega sveta, ki se bodo vključili v proces research-design-make, ter bo hkrati odprt za javnost. Ponudil bo nova spoznanja o pomenu del Jožeta Plečnika za današnji čas ter vzpostavil okvir za razpravo in razširitev diskurza o Plečnikovem delu in njegovem vplivu na prebivalce in obiskovalce Ljubljane.   Nedavno je bila serija Plečnikovih del uvrščena na Unescov seznam kulturne dediščine, in četudi gre pri njih za »primer urbanega oblikovanja po meri človeka« (Unesco), se ob tem dosežku porajajo vprašanja, povezana s sodobnimi izzivi, s katerimi se sooča glavno mesto Slovenije – glede urbanističnega oblikovanja, uporabe javnih prostorov, Plečnikovih posegov v Ljubljani, načina, kako govorimo o njegovih delih in jih razstavljamo, ter načina, kako je njegovo delo vplivalo na sodobno arhitekturo in arhitekturno produkcijo v Sloveniji.   Obsežno raziskovalno delo o Plečniku in njegovi arhitekturi je opravila ter v različnih oblikah predstavila generacija raziskovalcev in arhitektov. Boris Podrecca, Peter Krečič, Damjan Prelovšek, Andrej Hrausky in drugi so vzpostavili trdne temelje in pomembno prispevali k razumevanju mojstrovega dela. Ob nedavni 150. obletnici Plečnikovega rojstva so se kot odziv na trenutno stanje in sodobni čas vzpostavili novi pogledi ter stališča. V skladu s tem bo simpozij Plečnik, mesto in nanoturizem prepoznal preteklo delo, hkrati pa spodbudil različne sveže perspektive v zvezi s Plečnikom, njegovimi deli, njihovimi posledicami za današnji čas ter potenciali, ki jih odpirajo za nadaljnje razumevanje Ljubljane. Cilj simpozija bo izluščiti nove izzive učinkov Plečnikove zapuščine, ki segajo onkraj tradicionalnega diskurza in niso pogojeni z uveljavljenimi ali univerzalno sprejetimi pogledi.   Govorci bodo ponudili razmislek o sodobni relevantnosti Plečnikovega dela in refleksijo o odnosu svojega lastnega raziskovalnega dela ali prakse s Plečnikovim izročilom in zapuščino.  
  • Kaj je še vedno pomembno in kaj je ostalo v preteklosti?
  • Ali lahko drugačno razumevanje Plečnikovega dela ustvari nove relevantne prakse?
  • In navsezadnje, kaj se lahko od mojstra naučimo danes?
    O NANOTURIZMU AA Nanotourism Visiting School je arhitekturni izobraževalni program, ki se osredotoča na nanoturizem – ustvarjalno kritiko trenutnih okoljskih, družbenih in gospodarskih problematik konvencionalnega turizma. S kritičnim razmišljanjem in tesnim sodelovanjem z lokalnimi deležniki se osredotoča na raziskovanje, razvoj in izvedbo prostorskih intervencij, ki odkrivajo in izpostavljajo običajno nevidne vsebine specifično izbranih prostorov ter jih obravnavajo prek razumevanja kraja, uporabnikov in lokalno razpoložljivih materialov. AA Nanotourism Visiting School je pričel delovati leta 2014 v sodelovanju 24. bienala oblikovanja (BIO 50: 3, 2, 1 … Test) in londonske šole za arhitekturo Architectural Association. V zadnjem desetletju so v okviru programa nastali številni študentski projekti, ki so bili kot pomembni prepoznani in razstavljeni v prestižnih institucijah oziroma na dogodkih po vsem svetu, npr. na londonskem oblikovalskem festivalu leta 2018, na arhitekturnem trienalu v Oslu leta 2019, na dunajskem tednu oblikovanja leta 2020, v muzeju Staatliche Kunstsammlungen Dresden leta 2021 in na BIO 27 v Ljubljani leta 2022. Program vodi Aljoša Dekleva, v letošnjem letu se mu je priključil še Vid Žnidaršič.   Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.   Govorniki: Petra Čeferin, Aljoša Dekleva, Nika Grabar, Marjan Hočevar, Tomaž Štoka, Maja Vardjan, Aleš Vodopivec, Boštjan Vuga (moderator razprave: Vid Žnidaršič)   Format simpozija: kratke individualne predstavitve/predavanja, ki jim sledi razprava   POVEZAVA DO PRENOSA V ŽIVO >>   Partnerji:   Sponzorji: Letošnjo edicijo gostujoče šole AA Nanoturizem so finančno omogočili (v abecednem vrstnem redu):      " ["post_title"]=> string(40) "SIMPOZIJ: Plečnik, mesto in nanoturizem" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(37) "simpozij-plecnik-mesto-in-nanoturizem" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-06 13:34:32" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-06 11:34:32" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29587" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7125 (24) { ["ID"]=> int(29577) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-27 15:21:08" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-27 13:21:08" ["post_content"]=> string(2974) "Nedelja v MAO: javna vodstva po razstavi in otroške delavnice s pričetkom ob 11. uri.   11.00 I Javno vodstvo po razstavi GRAD → koncepti, predmeti, prostori I Vodi kustosinja razstave dr. Cvetka Požar.   Grad pomeni družbeni mikrokozmos, v katerem se odslikujejo prevladujoče razmere in odnosi posameznih zgodovinskih obdobij. Je center moči, ki svoje silnice izteza tudi v družbeni prostor. Pomembno je torej, kdo je na grajsko dvorišče pripuščen, komu je dovoljeno sodelovati v izmenjavi, komu je podeljen glas. V današnjem času izpolnjevanja belih lis na zgodovinskih časovnicah, dekolonializacije in narativnega večglasja se grad znova odpira navzven in k besedi pripušča čedalje več preslišanega, spregledanega.   Postavitev razstave izhaja iz elementov prostora. Jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Ta v središče ne postavlja stavbne zgodovine, ampak predvsem življenje gradu, ki skozi stoletja ustvarja točke prelomov in skupaj z okoliško naravo spodbuja vedno novo mišljenje, znanje in invencije. V muzejskih artefaktih in zidovih gradu išče nadčasovne elemente, ki povezujejo preteklost in sedanjost. Stremi k razumevanju zbirke Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, ki v grajskih prostorih deluje od leta 1992 ter položaja, ki ga ima v produkciji sodobne ustvarjalnosti in kulture danes. Sedanji trenutek vpenja v kontinuiranost zgodovine, išče nove prostorske konstelacije ter razpira še neraziskane, današnjemu času lastne in aktualne pomene.   11.00 I Delavnica: Stol skozi čas in pop-up pohištvo (papirna plastika)   Stol je največkrat zasnovan in najbolj raznovrstno oblikovan del pohištva in ima v zgodovini razvoja pohištva zelo pomembno vlogo. Na razstavi si bomo ogledali izbor stolov iz naše zbirke in se pogovarjali, kako se je stol skozi čas spreminjal, spoznali bomo najbolj prepoznavne, zanimive in nenavadne stole ter naredili maketo stola. Razmišljali bomo o pohištvu nekoč in danes, o raznolikih materialih predvsem pa o tem kako se je bivanje na gradu skozi stoletja spreminjalo.   Nedeljska ustvarjalnica je namenjena otrokom od 5. do 12. leta, mlajši v spremstvu staršev. Medtem ko so starši vabljeni na voden ogled razstave, otroci svet arhitekture in oblikovanja spoznavajo skozi igro in inovativne ustvarjalne delavnice s pestrim naborom tem in ustvarjalnih izzivov.   Prijave: izobrazevanje@mao.si" ["post_title"]=> string(13) "Nedelja v MAO" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "nedelja-v-mao-18" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-30 14:34:17" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-30 12:34:17" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29577" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7122 (24) { ["ID"]=> int(28799) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-04-17 09:53:20" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-04-17 09:53:20" ["post_content"]=> string(2874) "
VSA MESTA ZA POLETNO MALO ŠOLO ARHITEKTURE SO ŽE ZAPOLNJENA!   Vsem prijavljenim hvala za zaupanje, potrudili se bomo, da ga upravičimo in presežemo!   Še bolj veseli pa bomo, če nas obiščete tudi na naših drugih dogodkih, ustvarjalnih delavnicah in mini mao igrarijah, ki jih pripravljamo za otroke, stare od od 5. do 12. let v sklopu rednih dogodkov Nedelja v MAO; ta vključuje javno vodstvo po razstavi za odrasle in ustvarjalne delavnice za otroke s pričetkom ob 11. uri.   Naslednja Nedelja v MAO bo že 7. julija, ko bodo otroci ustvarjali na delavnici Spomin – spomenik (klesanje v siporeks).     Poletna mala šola arhitekture za otroke pomeni odkrivanje arhitekture v vsej njeni raznolikosti. Otroci bodo proučevali arhitekturo z vsemi  čutili, raziskovali svetlobo, odtenke barv, materiale in oblike. Risali, gradili in sestavljali bodo konstrukcijske elemente ter razvijali tako prostorsko in fizikalno kot tudi družbeno razumevanje okolja. Spoznavali bodo pomen stavbne dediščine ter oblikovali dialog med arhitekturo, naravo in družbo. Ustvarjali bodo z različnimi materiali in orodji, pri čemer bodo razvijali domišljijo in samostojnost, hkrati pa se učili skupinskega dela, saj se bodo zahtevnejših nalog lotevali skupaj.   Poletna mala šola arhitekture je izziv za mlade nadobudneže v starosti od 6do 12 let, ki jih družita velika mera radovednosti in želja po raziskovanju zanimivega sveta arhitekture in oblikovanja.   Program delavnic: Kdo se boji arhitekture? Ko gradiček postane velik, je grad Zakaj – zato v mestu Pot spominov in tovarištva ter učilnica v gozdu Učitelj in njegov učenec (Plečnik – Ravnikar) Niko Kralj – Igrača Konstrukta Stol skozi čas in stoli iz zbirke Lego delavnice   TERMIN: 26. – 30.8.2024, od ponedeljka do petka, od 8. do 16 ure. STAROST OTROK: Primerno za otroke od 6. do 12. leta. CENA: 140,00 evrov za ves teden skupaj s prehrano (kosilo), materiali, vstopninami, itd. UGODNOSTI: Drugi otrok iz iste družine dobi 10 % popust. Vsi udeleženci Poletne male šole arhitekture imajo v novem šolskem letu 50% popust pri vseh nedeljskih ustvarjalnicah Muzeja za arhitekturo in oblikovanje.   PRIJAVNICA PMŠ 2024   Več informacij in prijave zbiramo na: izobrazevanje@mao.si   Veselimo se vseh poletnih raziskovanj in dogodivščin, ki jih bomo preživeli skupaj. Pridružite se nam!" ["post_title"]=> string(30) "Poletna mala šola arhitekture" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(31) "poletna-mala-sola-arhitekture-3" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-06-28 08:53:44" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-06-28 08:53:44" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=28799" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7124 (24) { ["ID"]=> int(29453) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-07-19 11:54:37" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-07-19 09:54:37" ["post_content"]=> string(4401) "NA VOLJO ŠE EN TERMIN I Zaradi velikega zanimanja bomo izlet z ladjico ponovili v torek, 27. avgusta 2024 ob 18. uri, saj so vsa mesta za vožnjo v četrtek, 22. avgusta 2024, že zasedena. Hvala za razumevanje!     Vodi: Natalija Lapajne, kustosinja MAO Zbirno mesto: Novi trg na Bregu (pri spomeniku Ivanu Hribarju); CENA I Odrasli: 10 evrov I Otroci: 5 evrov   S prenovljeno leseno ladjico Ljubljanica, izdelano na Bledu in zdaj v celoti elektrificirano, se bomo popeljali po reki Ljubljanici, ter si z rečne perspektive ogledali njene številne mostove in nabrežja, zraven pa prisluhnili številnim zgodbam, ki  nam jih bo zaupala avtorica projekta Mostovi in nabrežja Ljubljanice, Natalija Lapajne, kustosinja MAO.   Vse od časa nastanka Emone do zgraditve železnice Dunaj–Trst (1857) je bila Ljubljanica tudi pomembna trgovska in prometna pot. V nasprotju z globoko strugo na Barju je bila reka pred regulacijskimi deli, ki so se začela leta 1825 in se v glavnem končala s Plečnikovo ureditvijo bregov v tridesetih letih 20. stoletja, široka in plitva, njeni bregovi pa lahko dostopni. Danes velja za primer dobre arhitekturne prakse, saj je projekt preureditve nabrežij in mostov na Ljubljanici v predelu starega mestnega jedra leta 2012 prejel evropsko nagrado za urbani javni prostor.   Pomen in vloga reke Ljubljanice se je seveda skozi zgodovino precej spreminjala, vse od pomembne prometne poti že od Rimljanov dalje, skozi srednji vek, ko je imel pomembno vlogo tudi ceh čolnarjev, in tja do 18. stoletja, ko so s kanali in zapornicami regulirali plovbo in poskušali preprečiti poplave. Stoletja pozneje je Plečnik vstopil v delno že dograjen prostor in poskušal ustvariti javne prostore tudi ob reki, s t. i. rampami oziroma peščenimi potmi, stopnišči, ko je hkrati odprl tudi nove poglede na silhuete mesta. Plečnik je želel reko približati meščanom, zato je prostore uredil predvsem po meri človeka.   Nabrežje je postalo prostor za druženje, razširjeni mostovi pa so pravzaprav še danes del javnega življenja. Vsak most je seveda zgodba zase. Pred 1. svetovno vojno so v Ljubljani želeli nabrežja Ljubljanice nekoliko olepšati in so nalogo zaupali graškemu arhitektu Alfredu Kellerju, ki je zasnoval betonska korita ob bregu Ljubljanice. Plečnik je pozneje želel te ostre meje oz. nedostopnost nekoliko zmehčati npr. s stopnišči, ki se ob Tromostovju spuščajo k reki, bodisi z mislijo na pristanišče ob Makalonci, kjer je reko povezal z nabrežji in prebivalci.   Tromostovje je brez dvoma vrh Plečnikove vodne osi. Že v srednjem veku je tukaj stal lesen most, ki so ga v 19. stoletju nadomestili s kamnitim in ga posvetili nadvojvodi Francu Karlu. V tridesetih letih, ko se je promet tudi v Ljubljani začel povečevati, pa je nastala potreba po novem. Plečnik ni porušil obstoječega kamnitega mostu, temveč je dodal dve novi brvi za pešce. Ohranjal je tisto, kar so predniki dobro naredili. Čevljarski most je oblikoval kot trg na vodi. Na tem mestu je v preteklosti stal litoželezni most (1864), posvečen županu Nepomuku Hradeckemu, delo arhitekta Johanna Hermanna, ulit v Auerspergovi livarni v Dolu pri Žužemberku. Gre za dragoceno tehnično dediščino, zato je Plečnik most z vsem spoštovanjem prestavil v bližino bolnišnice anatomskega inštituta, po čemer je dobil tudi nehvaležno ime Mrtvaški most. Plečnik je leta 1931 postavil nov Čevljarski most kot razširjeno ploščad, s katero je želel ustvariti trg na vodi.   Pot pelje mimo Hladnikove brvi, Prulskega mostu, do Trnovskega pristana in Mostu Hradeckega in Šentjakobskega mostu, ob slikovitih nabrežjih Ljubljanice ob Novem trgu, mimo Čevljarskega oziroma Šuštarskega mostu in Ribje brvi, preko slikovitega Tromostovja in Mesarskega mostu do znamenitega Zmajskega mostu, ki je bil prvi železobetonski most na Slovenskem, mimo Žitnega mostu do slikovite Zapornice na Ljubljanici, ’namenjene vodi, ki zapušča mesto’, kot jo je ob umestitvi v prostor opisal arhitekt Jože Plečnik.   Prijave: izobrazevanje@mao.si   Promo film" ["post_title"]=> string(43) "Voden ogled mostov in nabrežij Ljubljanice" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(42) "voden-ogled-mostov-in-nabrezij-ljubljanice" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-21 15:02:06" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-21 13:02:06" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29453" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7065 (24) { ["ID"]=> int(29498) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-06 13:12:36" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-06 11:12:36" ["post_content"]=> string(3098) "Vodi: Katarina Metelko, umetnostna zgodovinarka in sokustosinja razstave   Grad Fužine, ob svoje nastanku imenovan Mrzli studenec (nem. Kaltenbrunn), je bil zgrajen leta 1557, in od takrat dalje skoraj ves čas igra pomembno vlogo v zgodovini slovenskega naroda. Vloga gradu Fužine je bila vse od začetka tako gospodarska kot kulturna in politična, saj so njegovi lastniki spodbujali napredek in gospodarski razvoj na Kranjskem. Od leta 1992 v gradu deluje Muzej za arhitekturo in oblikovanje, ki s pestro paleto svojih dejavnosti, v dialogu s Centrom za kreativnost, ki deluje pod njegovim okriljem, prav to počne tudi danes.   Zgraditi sta ga dala oče in sin, Vid in Janž Khisl. V 16. stoletju je bil eno od središč novega verskega gibanja - protestantizma. Družina Khisl, prva lastnica gradu Fužine, je v grajskih prostorih gostila pomembne reformatorje, kot sta bila Primož Trubar in Jurij Dalmatin. Tudi sami člani družine Khisl so bili zelo dejavni pri uveljavljanju nove vere in predvsem slovenske pisane besede. Tako je Janž Khisl leta 1570 napisal prvi uradni dokument v slovenskem jeziku. To je bil Deželni patent o vinski nakladi, po domače vinski davek.   »Družina Khisl je bila zelo dejavna pri uveljavljanju protestantizma in predvsem slovenske pisane besede, zato so na gradu gostili tudi pomembne reformatorje, kot sta bila Primož Trubar in Jurij Dalmatin. A še pomembneje: Khislovi so bili zaslužni za eno prvih tiskarn na Slovenskem in prvo v Ljubljani. Z njihovo pomočjo jo je odprl Janez Mandelc leta 1575. Prva natisnjena knjiga v Ljubljani, napisana v slovenskem jeziku, je bila starozavezna zgodba Jezus Sirah v prevodu Jurija Dalmatina. Ta pomembni dogodek iz Mandelčeve tiskarne je leta 1937 upodobil Matej Sternen, slika pa danes visi v palači Univerze v Ljubljani.   Po izumrtju rodbine Khisl, ki je že v drugi polovici 16. stoletja kupila bližnji papirni mlin in izdelovala tudi papir ter bila med drugim lastnica steklarskih manufaktur v Ljubljani, grad prevzeli tržaški jezuiti. Ti so ga zanemarili in prepustili propadu. Na novo je zaživel šele leta 1825, ko ga je kupil industrialec, politik in mecen Fidelis Terpinc, ki je pospešil razvoj kmetijstva in industrije, uvedel mnoge tehnološke inovacije ter obudil Khislovo papirniško obrt.   Na mestu nekdanjega papirnega mlina je najprej osnoval oljarno, čez nekaj let pa še tovarno papirja, iz katere se je pozneje razvila Papirnica Vevče, ki obratuje še danes. Na vzhodni strani gradu ob Ljubljanici je med drugim nasadil drevored murv in začel pridelovati svilo ter postavil tovarno sukna, mline na Ljubljanici je predelal tudi v žage in med drugim upravljal tovarno strojil in barvil ter tovarno barvanega lesa.   Razstava je odprta vsak dan, razen ponedeljka, od 10. do 18. ure, vse do 27. oktobra 2024.   VLJUDNO VABLJENI!    " ["post_title"]=> string(58) "Voden ogled razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(64) "voden-ogled-razstave-grad-%e2%86%92-koncepti-predmeti-prostori-2" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-12 11:57:09" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-12 09:57:09" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29498" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7067 (24) { ["ID"]=> int(29494) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-07-26 12:49:49" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-07-26 10:49:49" ["post_content"]=> string(1604) "Vodi: Katarina Metelko, umetnostna zgodovinarka in sokustosinja razstave   Razstava GRAD → koncepti, predmeti, prostori predstavlja preplet dinamične grajske zgodovine z vlogo in pomenom Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, njegovih zbirk in prizadevanj za ohranjanje dediščine in razvoj novih ustvarjalnih praks za 21. stoletje v lokalnem in mednarodnem okolju.   Opirajoč se na idejo o transhistoričnem muzeju, razstava Grad → koncepti, predmeti, prostori prepoznava zgodovino kot razslojen preplet narativnih pramenov, med katerimi išče stičišča, pomenska zgoščevanja, odslikave in odzvanjanja.Transhistoričnost razumemo tudi kot iskanje nadčasovnega v muzejskih artefaktih in zidovih gradu, ki pa vendar ne zanika materialistične narave njihovega nastanka. Razumevanje zbirke, pa tudi gradu, njene trenutne lokacije, kot odprte in fluidne časovno-prostorske entitete sedanji trenutek vpenja v kontinuiranost zgodovine, s tem pa ga opolnomoči in se neizogibno sprašuje: kako dalje?   Vloga gradu Fužine je bila vse od nastanka v 16. stoletju tako gospodarska kot kulturna in politična, saj so njegovi lastniki spodbujali napredek in gospodarski razvoj na Kranjskem. V sklopu svojih dejavnosti in Centra za kreativnost, ki deluje pod njegovim okriljem, MAO to počne še danes.   GRAD → 𝗸𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁𝗶, 𝗽𝗿𝗲𝗱𝗺𝗲𝘁𝗶, 𝗽𝗿𝗼𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶: univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni!   Vljudno vabljeni!" ["post_title"]=> string(58) "Voden ogled razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(62) "voden-ogled-razstave-grad-%e2%86%92-koncepti-predmeti-prostori" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-07-26 12:49:49" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-07-26 10:49:49" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29494" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7223 (24) { ["ID"]=> int(29480) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-07-23 11:45:58" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-07-23 09:45:58" ["post_content"]=> string(1968) "Grad, kjer od leta 1992 deluje Muzej za arhitekturo in oblikovanje, je bil nekdaj renesančni dvorec, kjer sta bili ustanovljeni prva papirnica na Kranjskem in baza protestantizma na slovenskih tleh.   Nekoč znan kot Grad Kaltenbrunn (Mrzli studenec) imenovan po izviru mrzle vode, sta zaznamovali družini Kisl in Terpinc, ki sta imeli v gradu svoj sedež. Njegova vloga je bila vse od nastanka v 16. stoletju tako gospodarska kot kulturna in politična, saj so njegovi lastniki spodbujali napredek in gospodarski razvoj na Kranjskem.   Že v 16. stoletju je tu delovala fužina, kovačija, valjarna irhovine, steklarna in papirni mlin. V 19. stoletju, ko je grad na dražbi kupil Fidelis Terpinc, se obrtniški način delovanja obratov preusmeri v industrijsko veleprodukcijo. Uvede modernizacijo in številne tehnološke inovacije, kar omogoči rast in razvoj novih tovarn. Postavi oljarno, papirnico, tovarno strojil in barvil, tovarno barvanega les in suknarno.   Med drugo svetovno vojno je imela v gradu vojaško bazo italijanska okupatorska vojska, ki je grad po po treh letih zapustila popolnoma opustošenega. Po drugi svetovni vojn so bila v gradu urejena stanovanja za delavce Papirnice Vevče, leta 1984 pa je bil grad razglašen za kulturni spomenik.   V muzeju je trenutno na ogled razstava GRAD → koncepti, predmeti, prostori, ki predstavlja preplet dinamične grajske zgodovine z vlogo in pomenom Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, njegovih zbirk in prizadevanj za ohranjanje dediščine in razvoj novih ustvarjalnih praks za 21. stoletje v lokalnem in mednarodnem okolju.   Po gradu vas bo vodila umetnostna zgodovinarka in soskustosinja razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori, Katarina Metelko. Vljudno vabljeni!" ["post_title"]=> string(25) "Voden ogled gradu Fužine" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "voden-ogled-gradu-fuzine-8" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-07-23 11:45:58" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-07-23 09:45:58" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29480" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7224 (24) { ["ID"]=> int(29436) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-07-15 13:28:32" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-07-15 11:28:32" ["post_content"]=> string(1775) "11.00 Javno vodstvo po razstavi GRAD → koncepti, predmeti, prostori   Vodi:  kustosinja razstave in direktorica MAO Maja Vardjan   Neposredno soočenje gradu in muzejskih predmetov v središče ne postavlja stavbne zgodovine, ampak predvsem življenje gradu. Postavitev izhaja iz elementov prostora: jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Predmeti iz muzejske zbirke, predvsem takšni, ki so javnosti manj znani, govorijo o konceptih, ki izhajajo iz bivanja na gradu in njegove prostorske pojavnosti, vendar so univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni. Koncepti, ki jih razstava izpostavlja skozi svoje teme so: zasedbe in osvoboditvestrategije samooskrbenevsakdanja domačnostprodukcija vednostimaterialnost v pogonu ter preseki javnega in zasebnega.   11.00 Otroška delavnica: Ali je kaj trden most? Je tudi most arhitektura?   Most prečka reko, povezuje dva bregova in ima več pomenov. Že od nekdaj predstavlja pomembno mestno prizorišče, javni prostor in tržni prostor. Most je lahko na eni strani samo inženirska zgradba (pomen konstrukcije, materialov), lahko pa je čista arhitektura. Na delavnici si bomo najprej ogledali nekaj zanimivih mostov, nato pa na razstavi poiskali načrt Fužinskega mostu in se nato sprehodili čezenj. Preizkusili se bomo v izdelavi makete mostu in raznolikih konstrukcijah v papirju, lesenih paličjih bodisi lego kockah.   Prijave: izobrazevanje@mao.si   Vljudno vabljeni!" ["post_title"]=> string(13) "Nedelja v MAO" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(67) "javno-vodstvo-po-razstavi-grad-%e2%86%92-koncepti-predmeti-prostori" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-07-16 13:11:42" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-07-16 11:11:42" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29436" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7225 (24) { ["ID"]=> int(29354) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-07-01 12:49:30" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-07-01 12:49:30" ["post_content"]=> string(2384) "PROST VSTOP   11.00 Vodstvo po razstavi GRAD → koncepti, predmeti, prostori.   Vodi kustosinja razstave dr. Cvetka Požar.   Razstava izhaja iz raziskovanja elementov prostora, ki definirajo umestitev gradu Fužine, katerega prvotno ime je bilo Mrzli studenec, v lokalno in širše okolje. Jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Javnosti so tokrat na ogled manj znani predmeti iz muzejske zbirke, ki govorijo o konceptih, ki izhajajo iz bivanja na gradu in njegove prostorske pojavnosti, vendar so univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni.   Neposredno soočenje gradu in muzejskih predmetov pa v središče ne postavlja stavbne zgodovine, ampak predvsem življenje gradu, ki skozi stoletja ustvarja točke prelomov in skupaj z okoliško naravo spodbuja vedno novo mišljenje, znanje, invencije. Ustvarjalna delavnica :   11.00 Ustvarjalna delavnica za otroke Spomin – spomenik (klesanje v siporeks)   Vsaka doba ima svoje junake, nekateri slavijo cesarje, velike vojskovodje, drugi postavljajo spomenike pesnikom, pisateljem, znanstvenikom …   Veliko je trenutkov v času, ki jih ne smemo pozabiti.   Na razstavi si bomo ogledali spomenike in spominska obeležja, ki jih je načrtoval arhitekt Vlasto Kopač ob Poti spominov in tovarištva v Ljubljani.   Pogovarjali se bomo o svobodi posameznika, mesta in države. Ljubljana je bila namreč edino mesto v Evropi, obdano z bodečo žico, ki jo je italijanska okupacijska vojska postavila februarja leta 1942 v enem dnevu. S pomočjo stripa Spomini in sanje Kristine B. avtorjev Vurnik /Smiljanić se bomo pobliže seznanili z zgodbami in pripetljaji, ki so spremljali mlado Kristino B., ki je odraščala za žico. V ustvarjalni delavnici se bomo preizkusili v klesanju siporeksa in ustvarili maketo spomenika. Ugotavljali bomo, kako se prepletata drobna arhitektura in narava in zakaj je Pot spominov in tovarištva, ki jo označuje več kot sto spominskih kamnov, še danes tako pomembna.   Prijave: izobrazevanje@mao.si" ["post_title"]=> string(13) "Nedelja v MAO" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "nedelja-v-mao-17" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-07-03 09:54:41" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-07-03 09:54:41" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29354" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
object(WP_Post)#7329 (24) { ["ID"]=> int(29352) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2024-06-28 09:09:37" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-06-28 09:09:37" ["post_content"]=> string(1218) "»Niso vsi, ki bivajo na gradu, graščaki. Grad Kaltenbrunn je le eno izmed posestev rodbine Khisl, vendar ga ta že razmeroma kmalu razglasi za svojo rezidenco. Na gradu pozneje prebivajo tudi člani družine Terpinc - zakonca Fidelis in Josipina takrat, kadar je kateri izmed njiju odsoten, vzdržujeta bogato korespondenco. Ravno zato vemo, da je v tistih časih na gradu strašno mraz, saj Josipina Fidelisu piše, naj ji iz stanovanja na Mestnem trgu prinese krzneni plašč.   S svojim obsežnim tlorisom grad skozi zgodovino gosti različne rabe: v njem denimo delujeta vojašnica in bolnišnica, danes je muzej. Po drugi svetovni vojni je preurejen v družbena stanovanja – fotografija Jožeta Gorjupa iz leta 1968 razkriva nevsakdanjo, a domačno podobo grajskega dvorišča, na katerem se suši oprano perilo.« Iz spremnega besedila Ajde Bračič k razstavi GRAD → koncepti, predmeti, prostori   Še veliko več pa vam bo o zgodovini fužinskega gradu, nekoč mrzlega studenca, povedala umetnostna zgodovinarka in soskustosinja razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori Katarina Metelko.   Vljudno vabljeni!" ["post_title"]=> string(25) "Voden ogled gradu Fužine" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(26) "voden-ogled-gradu-fuzine-7" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-06-28 09:09:37" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-06-28 09:09:37" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(44) "https://mao.si/?post_type=event&p=29352" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(5) "event" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }
Nalagam...
Skip to content