Od zamisli do nagrade: digitalna grafika
15. 11. 2012
Od zamisli do nagrade: digitalna grafika
15. 11. 2012
Muzej za arhitekturo in oblikovanje in Fundacija Brumen novembra, decembra in januarja nadaljujeta cikel srečanj na temo oblikovanja vidnih sporočil. Sodelujejo priznani oblikovalci, katerih dela so bila prepoznana kot najbolj kakovostna tudi na dosedanjih petih Bienalih vidnih sporočil Slovenije. Namen srečanj je spodbuditi pretok znanja in izkušenj med oblikovalci vseh starosti in združenj, širši javnosti in gospodarskim subjektom pa približati vlogo in pomen vidnih sporočil v sodobnem poslovanju in komuniciranju.
V predavanjih in pogovoru so oblikovalci na različne način že osvetlili področja tipografije, identitete in publikacij, ki so elementarne kategorije, katerih bit so (in še bodo) močno predrugačile nove tehnologije, ki jih uporabljajo oblikovalci in založniki. Na novih predavanjih pa se bodo osredotočili na digitalno grafiko, embalažo in produktno grafiko ter plakate. Razpravljali bodo o svojem delu, strokovnem in poslovnem okolju ter vsakodnevnih in prihodnjih delovnih izzivih.
V zadnjih dvajsetih letih, predvsem pa v 21. stoletju se soočamo s korenitimi spremembami, ki jih povzroča in omogoča digitalizacija. Digitalna grafika je naglo razvijajoče in vseskozi spreminjajoče se področje vidnih sporočil, ki vse bolj stopa v ospredje oblikovalčevih nalog, saj oblikovanje za digitalne medije prevzema vodilno vlogo med naročili. Hitro zastaranje tehnologij in novi pristopi zahtevajo razvoj vedno novih standardov in povezovanje strok. Vse to pa omogoča razvoj novih niš, ki so še kako pomembna za »start-up« podjetja. Za razvoj področja je tako izjemno pomembno medsebojno sodelovanje oblikovalcev in programerjev oziroma seznanjene oblikovalcev s programerskimi znanji, kar vodi v nove oblike digitalne grafike. Zaradi naglega razvoja tega področja bodo oblikovalci predstavili nagrajena dela in po eno novejše, še vedno relevantno delo.
Moderator srečanja bo mag. Tomato Košir, član Fundacije Brumen in tipoRenesanse, ustanovitelj Tajnega društva CGP ter delavnice oblikovanja črkovnih vrst TypeClinic, bivši docent ALUO. Med priznanji velja omeniti vsaj nagrado za najlepšo slovensko knjigo 2005 (Veliki angleško-slovenski slovar), Brumnovo nagrado za Zbirko Smeh.Podtoni. na 3. bienalu vidnih sporočil Slovenije častno pohvalo BIO (embalaža GOGO, soavtor Dušan Grobovšek) in 2. skupinsko nagrado TDC47 Type Directors Club New York (flip book Rojstvo ligatur).
Sodelovali bodo dobitniki Brumnovih nagrad – najvišjih nacionalnih strokovnih priznanj, ki jih mednarodna žirija podeljuje v okviru Bienala vidnih sporočil Slovenije:
Ajax Studio
Matej Mihelčič – Ajax je že med študijem postal polnopravni član Kozmo-kinetičnega gledališča Rdeči Pilot in NSK, v kateri postavi naredi med drugimi projekti tudi Akademijo Združenih Umetnosti, ki je predhodnica “države v času” Države NSK. Paralelno soustanovi slikarsko skupino DeLuxe in DeLuxe Research Laboratories. Leta 1997 soustanovi Ajax Studio, kjer je partner, izvršni direktor in kreativni direktor, ki sodeluje z različnimi naročniki in najboljšimi kreativci iz Slovenije in tujine. Je dobitnik Brumnove nagrade na 3. bienalu za spletno stran Itak Park.
Gal Erbežnik se po študiju novinarstva navduši za oglaševanje in se zaposli v oglaševalskih agencijah Publicis Virgo, Arih, Studio Marketing JWT, Mayer McCann in Publicis, s katerim v letošnjim letom zaključi delo. V tem času se ukvarja s številnimi blagovnimi znamkami večjih slovenskih in mednarodnih podjetij (The Coca-Cola Company, Lek, Johnson Wax, Telekom Slovenije …) ter osvoji številna domača in mednarodna priznanja. Sodeluje tudi z Ajax Studiem.
Žare Kerin in Adraž Filač, dobitnika pohvale žirije na 3. bienalu za spletno stran Čistilnica Pivk.
Žare Kerin zadnjih 11 let kot samostojni oblikovalec in kreativni direktor ustvarja v agenciji Futura DDB, obenem pa je član uprave Fundacije Brumen in d&ad london. Njegova dela so bila razstavljena na več razstavah in objavljena v številnih tujih strokovnih publikacijah in knjigah (Art Direction Book Company, Creative Review, European Strategies, Pia Book Japan, Print Design, Print Magazine, Creativity, …). Za svoja dela je prejel več kot 200 mednarodnih in domačih nagrad ter priznanj (Cresta, Red Dot, Cannes festival, D&AD, New York Festivals, Creativity Annual, Epica, Golden Drum, …).
Adraž Filač je že med študijem sociologije kulture sodeloval z različnimi slovenskimi oglaševalskimi agencijami. Kasneje se je zaposlil v oglaševalski agenciji Imago Worldwide Partners Inc. Mednarodne izkušnje pa si je v oglaševalski agenciji Zapping v Madridu. Po vrnitvi v Slovenijo se je kot art direktor zaposlil na Futuri DDB leta 2004, kjer je sodeloval pri soustvarjanju številnih blagovnih znamk (Alpina, Belinka, Cockta, Dana, Dnevnik, …). Projekti pri katerih je sodeloval so prejeli na nacionalnih in številnih mednarodnih festivalih (New York, Epica, Golden Drum, SOF, Magdalena …).
Gregor Žakelj
Gregor Žakelj je oblikovalec, ki je razpet med ustvarjanjem blagovnih znamk, ilustracij, spletnih strani in grafik. Pravi, da s svojim delom nikoli ni popolnoma zadovoljen, vendar ga prav to najbolj motivira. Med procesom oblikovanja vedno razmišlja o novem pristopu, o vključevanju umetnosti v svoje delo, o obliki in funkciji tega, kar ustvarja. Znanje je pridobival v tipičnih oglaševalskih agencijah, predvsem pri spletnih projektih, ki so spodbudili željo po samostojnem grafičnem ustvarjanju. Zdaj dela že osmo leto kot art-direktor v studiu VBG (www.vbg.si), v katerem se ukvarjajo z razvojem blagovnih znamk. Je dobitnik pohvale žirije na 4. bienalu za spletno stran Umek.
Napovedujemo:
Embalaža in produktna grafika
Četrtek, 13. 12. 2012, ob 19. uri
Plakati
Četrtek, 10. 1. 2013, ob 19. uri
Vsa srečanja bodo snemana in brezplačno dostopna na www.brumen.org in www.mao.si.
Otvoritev
Pričetek: ob 19.00
Vstopnina
Brezplačno.
Informacije
T: 01 548 42 80
E: infobio@mao.si
E: info@brumen.org
Organizacija
MAO in Fundacija Brumen.
Povezani dogodki
Tipografija
Identiteta/podoba
Publikacije