Cockta Cockta
Avtor: UROŠ VAGAJA
Datacija: 1953
Plakat Cockta Cockta je del prve povojne celostne oglaševalske akcije v Sloveniji za pijačo cockto, kjer je vidno sporočilo že naravnano v smer oglaševanja izdelka kot blagovne znamke. Podjetje Slovenijavino je leta 1953 na trgu nastopilo z lastnim izdelkom, prvo slovensko brezalkoholno pijačo Cockto. Izdelali so jo po receptu Emerika Zelinke. Ob prihodu na trg so pijačo oglaševali z dobro pripravljeno oglaševalsko akcijo, pri kateri je kot oblikovalce sodeloval tudi arhitekt Sergej Pavlin. Avtor plakata je arhitekt in oblikovalec Uroš Vagaja, ki je prepričljivo govorico plakata zasnoval na reduktivni znakovnosti in premišljeni izbiri barv, modri in rumeni. Za osrednji motiv je izbral mladenko s konjskim repom – modno dekliško frizuro tistega časa, simbolom (takratne) mladosti – ki po slamici pije pijačo iz steklenice brez napisa (ime Cocka – Cockta se sicer pojavi na plakatu, a ne na steklenici). Vsebina plakata je odsev poinformbirojevskega časa, ko so zaradi spremenjene politične orientiranosti v Jugoslavijo naglo začeli prodirati zahodni vplivi.