Z veseljem sporočamo, da smo podelili nagrade najboljšim kratkim filmom na filmskem natečaju ob 150. obletnici rojstva Jožeta Plečnika. Prejeli smo kar 26 kratkih filmov, izmed katerih se je žirija odločila za 3 zmagovalne in 4, ki so prejeli posebna priznanja.
Kratki filmi bodo v prihajajočih tednih naloženi na MAO Youtube kanal, vabljeni k ogledu!
Poročilo žirije in nagrajenci:
- POSEBNA PRIZNANJA:
Šunder skozi kontrast dveh okolij prikaže različni sedanjosti Plečnikove arhitekture; eno v Kamniku in v Begunjah, drugo v središču Ljubljane. Prva sameva, vendar v tišini, druga pa je obdana s pozornostjo, a tudi z naslovnim šundrom. Navidezno naturalistični prehodi med kadri premišljeno izpostavljajo razlike med urbanim in podeželskim, film pa je eden redkih, ki postavljajo v ospredje tudi manj znana Plečnikova dela izven Ljubljane.
Režija: Miha Zorko, Gabi Porenta, Neža Perc, Naja Zupan (snemanje, montaža)
Mentor: Boris Beja, NTF
Žale – tema in luč našega življenja
Prvi del je črno-bel, spoštljiv do prostora zadnjega slovesa in mestnega pokopališča, pozoren na arhitekturne detajle, didaktičen in tudi v zvoku umirjen. Potem pa se z nizom kratkih, grobih posnetkov filmska pripoved prelomi in Žale postanejo sončen, barvit prostor, namenjen otrokom, sprehodom in druženju. Zaključni posnetek je skoraj enak prvemu, in vendar Plečnikova arhitektura zdaj zažari v drugačni svetlobi.
Režija: Sabina Oražem, Tina Fornazarič, Nela Zupan, Evgenija Todorovska, Jure Jelenc
Mentor: Boris Beja, NTF
ČIGAV, NAŠ?
Film ne prikazuje zgolj življenja stadiona, temveč skozi zgodovinske trenutke zajame družbene spremembe, ki so se odvile od izgradnje stadiona do danes. Od skupinske telovadbe namenjene vzgoji bodočih državljanov in prikazu skladnosti delovanja družbenega telesa, do preobrata v šport kot igro za odrasle z dramatičnimi razpleti ter do telesnih užitkov potrošnika in komercializacije. Trenutna nerazrešena situacija glede razvoja stadiona pa postavlja vprašanja o razvrednotenju prostora skupnosti in iskanju možnih prihodnosti.
Režija: Zala Humar, Julija Pavlin Vodušek, Tatjana Kobe
Mentor: Nina Ostan, Gimnazija Poljane
NUK doživetje – razstava
Sprehod po mestu s slušalkami na ušesih mimo turistificiranih Plečnikovih ambientov se zaključi na razstavi v NUK-u. Kontrast kakofonije urbanih zvokov in posvečene tišine razstavnega prostora je samo navidezen. Nepričakovana intervencija protagonistke pa ne deluje kot kritika Plečnikovega ustvarjanja, temveč komentar gostobesednega prilaščanja in interpretiranja arhitektove dediščine. Zato je ključen del filma zaključna vrnitev skozi iste prostore, le da v tišini – Plečnikovi ambienti se iz poblagovljenih in gostobesedno interpretiranih predmetov spet vrnejo v organsko tkivo mesta in postanejo to, za kar so bili narejeni: demokratični in pluralni javni prostori.
Režija: Anika Živec, Nejc Vrtin (snemalec), Tea Jenko (avdio), igra Ema Rom Zupanc
Mentor: Boris Beja, NTF
- NAGRADE
Fragmenti preteklosti
Film je obrtniško in umetniško odlično zasnovan kratek dokumentarec o akademskem kolegiju v nekdanjem Baragovem semenišču. V slabih treh minutah oriše kompleksnost ambientov, pluralizem uporabniških izkušenj, oblikuje pa tudi angažirano izjavo o vrednosti prostora, ki mu s spremembo funkcije grozita degradacija in gentrifikacija. Kvaliteta posnetkov in montaže oblikuje iz ambientov in izkušenj uporabnikov dokaz, da je včasih najbolj dragocena gesta opazovanja aktivno prepoznanje vrednosti in dragocenosti tam, kjer vladajoči pogled uzira samo počasen propad in prihodnje podjetniške priložnosti.
Režija: Gala Pregel (glasba), Živa Jereb Macur, Rebeka Dovnik, Igrajo: Špela Kresnik, Lara Gril, Jure Pak (glas)
Mentor: Boris Beja, NTF
Slišiš moj korak?
Preplet podob, ki so se vtisnile ob prehodu čez Šuštarski most, se v prelivih, dvojnih ekspozicijah, zvračanjem časa in s premišljeno zvočno kuliso sestavi v zrelo video delo, ki je spoštljivo do arhitektovega dela, obenem pa prikaže utrip tega izjemnega prostora v srčiki Ljubljane. Prostora ne ustvarjajo le kapiteli in ritem ograjnih odprtin; mnogo bolj ga začutimo skozi drevesa, odseve oblakov in jesensko listje na vodni gladini.
Režija: Nika Povše, Tjaša Jeras (snemanje), Tinkara Bajri (montaža), Nuša Horvat (tehnična oprema), Maša Simoni (koscenaristka)
Mentor: Boris Beja, NTF
Odsev Ljubljanice vijuga med fotoromanom in poetičnim dokumentarcem ter znotraj namerno majhnega manevrskega prostora izkazuje suverenost v kadriranju in naraciji. Združitev bežno utripajočih kadrov in natančne manipulacije diegetskega zvoka, uokvirjenega v vseskozi prisotne korake, izbere drugačen pogled na eno najznamenitejših Plečnikovih del, Ljubljansko tržnico: predvsem tudi v njeni pogosto spregledani podobi – nočni.
Režija: Blaž Zupančič
Mentor: Sonja Ifko, Fakulteta za arhitekturo
Žirija:
Dr. Miloš Kosec, arhitekt, kustos MAO
Natalija Lapajne, kustosinja MAO
Amir Muratović, režiser, arhitekt
Peter Žargi, fotograf, filmski kritik
Partnerji filmskega natečaja