Železniški mostovi v Ljubljani
13. 5. 2014
Železniški mostovi v Ljubljani
13. 5. 2014
Z Mladenom Bogićem, dolgoletnim ravnateljem Železniškega muzeja Slovenskih železnic, si bomo ogledali nekaj izbranih železniških mostov v Ljubljani, spoznali njihovo zgodovino in se seznanili s časom gradnje prvih železniških mostov na Slovenskem. Osrednje zanimanje bomo namenili Mostu čez Ljubljanico pri nekdanji Pletenini, na železniški progi Ljubljana – Grosuplje, ki leži na delu Dolenjske proge proti Novemu mestu.
Most je izdelan v jekleni ločni konstrukciji s svetlo odprtino in meri 33,5 metra. Projekt za most je bil izdelan leta 1892, gradnjo obrežnih opornikov pa so začeli marca 1893. Jekleno mostno konstrukcijo so izdelali v ugledni tovarni I. G. Gridl na Dunaju. Ko je bil most ob koncu leta 1893 zgrajen, je bila izvedena tudi obremenilna preizkušnja. V skladu s povečano prometno obremenitvijo, je bilo potrebno leta 1939 jekleno konstrukcijo ojačati. Dela je izvedla delavnica Mostovna iz Ljubljane. Zadnja ojačitev mostu je bila izvedena v letu 1971.
Na našem ogledu se bomo sprehodili ob železniški progi in si ogledali še dva ali tri mostove.
Mladen Bogić je direktor Železniškega muzeja Slovenskih železnic in je v svoji dolgoletni muzejski praksi pomembno prispeval pri vzpostavitvi muzeja, ki je bil za javnost odprt leta 2004. S svojim delom je močno vpet v mednarodne strokovne kroge, ki jih povezuje tehniška dediščina železnic in lokomotiv. Tesno sodelovanje poteka zlasti z Avstrijo, Nemčijo, Madžarsko in Italijo. Kot avtor številnih člankov o tehniški dediščini železnic objavlja v strokovnih revijah doma in v tujini.
Ogled je brezplačen in omejen na 30 oseb. Prijave: izobrazevanje@mao.si.
Otvoritev
Pričetek: ob 18.00
Vstopnina
Brezplačno.
Obvezne so prijave na: izobrazevanje(at)mao.si.
Informacije
izobrazevanje(at)mao.si
01 5484 286/280