MoMA v zbirko sprejela obešanke slovenskih oblikovalcev
MoMA v zbirko sprejela obešanke slovenskih oblikovalcev
Muzej moderne umetnosti (MoMA) v New Yorku je pred kratkim v svojo zbirko oblikovanja sprejel tri obešanke, darilo Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO). Gre za obešanke v avtorstvu Majde Dobravec za BIO 1 iz leta 1964, Mihajla Arsovskega za BIO 2 iz leta 1966 in Grege Košaka za BIO 3 iz leta 1968.
Obešanka je promocijska oblika, ki je v današnjem času skoraj pozabljena. V primeru obešank BIO 1, 2 in 3 gre za pomanjšane plakate, na zadnji strani pa so z dodatnimi informacijami vabile na Bienale industrijskega oblikovanja – na eni v štirih, na drugih dveh pa celo v petih jezikih.
Obešanke za BIO 1, 2 in 3 so pomembni izdelki slovenskega grafičnega oblikovanja. Njihovi avtorji so pionirji modernističnega jugoslovanskega grafičnega oblikovanja. Obešanke pa so ob drugem gradivu promovirale enega prvih tovrstnih oblikovalskih bienalnih dogodkov na svetu.
Sicer je bil plakat v šestdesetih letih prejšnjega stoletja eden pogostejših načinov oglaševanja dogodkov, a ga je običajno spremljal tudi drobnejši material, kot so značke, nalepke, zastavice in seveda obešanke. Na ta način so promotorji lahko zapolnili prostore (avtobuse, vlake, pisarne …), v katerih ni bilo možnosti plakatiranja oziroma so se posluževali nekoliko bolj diskretnega načina promoviranja.
Foto: Obešanka za BIO 2, oblikoval: Mihajlo Arsovski, 1966, Obešanka za BIO 3, oblikoval: Grega Košak, 1968 , Obešanka za BIO 1, oblikovala: Majda Dobravec, 1964