MUZEJ V SKUPNOSTI 2 Park Muzeja za arhitekturo in oblikovanje   Pet projektov, ki tvorijo razstavo v parku MAO, je nastalo s sodelovanjem fužinskih ustanov ter študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje in Filozofske fakultete. S pomočjo oblikovalskih metod, pristopov in orodij študentje odgovarjajo na izzive posameznikov in ustanov v soseski. Na razstavi so predstavljeni prototipi socialnih inovacij, ki imajo potencial, da zaživijo v realnosti.   Muzej v skupnosti 2 je nadaljevanje projekta, ki je lani postavil temelje za skupno delovanje fužinskih ustanov. Z njim želimo pokazati moč, ki jo ima skupnost, če se medgeneracijsko in medinstitucionalno poveže. Arhitektura in oblikovanje, kot se odražata v vsakdanjem življenju, sta vstopni točki povezovanja, muzejsko okolje pa je prostor izmenjave znanj in soustvarjanja ter okolje, kjer lahko odprto mislimo, sprašujemo, preizkušamo ideje, eksperimentiramo in debatiramo.   S postavitvijo ...

  Na gradu Fužine poleg prepletenih plasti grajske zgodovine danes domuje tudi zbirka Muzeja za arhitekturo in oblikovanje: eklektičen, a s svojevrstno notranjo logiko prežet nabor dokumentacije in predmetov, povezanih s prostorom in snovnostjo. Opirajoč se na idejo o transhistoričnem muzeju, razstava Grad → koncepti, predmeti, prostori prepoznava zgodovino kot razslojen preplet narativnih pramenov, med njimi pa išče stičišča, pomenska zgoščevanja, odslikave in odzvanjanja.   Neposredno soočenje gradu in muzejskih predmetov v središče ne postavlja stavbne zgodovine, ampak predvsem življenje gradu, ki skozi stoletja ustvarja točke prelomov in skupaj z okoliško naravo spodbuja vedno novo mišljenje, znanje, invencije. Transhistoričnost lahko obenem razumemo tudi kot iskanje nadčasovnega v muzejskih artefaktih in zidovih gradu, ki pa vendar ne zanika materialistične narave njihovega nastanka. Razumevanje zbirke, pa tudi gradu, njene trenutne lokacije, ...

Otvoritev: 21. november 2024 Kustosinja: Alexandra Midal Asistentka kustosinje: Emma Pflieger   bienale oblikovanja BIO Ljubljana (BIO28), ki letos praznuje 60. obletnico, se bo odvijal med 21. novembrom 2024 in 6. aprilom 2025. Organizirata ga Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter Center za kreativnost, kuratorski koncept pa je razvila Alexandra Midal skupaj z asistentko Emmo Pflieger. Jubilejni bienale predstavlja pomemben mejnik šestdesetletnega razvoja na področju oblikovanja. Politična, drzna, dinamična in provokativna – Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? raziskuje podobe floriografije, v rožah skrite kode, ki nam predajajo tajne informacije. V osrčju večdisciplinarna in večplastna razstava preučuje vlogo floriografije, skozi katero ženske upodabljajo svoje identitete. V tem smislu rože utirajo pot antagonističnim in alternativnim interpretacijam pomenov in kontekstov, v katerih so dešifrirane.    Razstava izhaja iz kritične teorije, s katero ...

Aktualni Dogodki

Nalagam...

Nedelja v MAO

Nedelja v MAO / 13. 10. 2024 / 11:00

  11.00 I Vodstvo po razstavi Grad –> koncepti, predmeti prostori I Vodi: direktorica MAO Maja Vardjan.   Razstava se ukvarja z raziskovanjem gradnikov prostora, ki grad Fužine, katerega prvotno ime je bilo Mrzli studenec, umeščajo v lokalno in širše okolje. Jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Postavitev, ki je delo oblikovalk Sare Badovinac in Sare Škarica, iz tandema Sara & Sara, prav tako izhaja iz arhitekturnih tipologij, ki določajo grad.   Javnosti so tokrat na ogled manj znani predmeti iz muzejske zbirke, ki govorijo o konceptih, ki izhajajo iz bivanja na gradu in njegove prostorske pojavnosti, hkrati pa so univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni. Takšno je na primer pomožno ležišče Makkara. Makkara v finščini pomeni klobasa. Avtor Branko Uršič ga je oblikoval za finsko podjetje Asko, ter ga poimenoval s finskim imenom, ki se nanaša na ...

 

11.00 I Vodstvo po razstavi Grad –> koncepti, predmeti prostori I Vodi: direktorica MAO Maja Vardjan.

 

Razstava se ukvarja z raziskovanjem gradnikov prostora, ki grad Fužine, katerega prvotno ime je bilo Mrzli studenec, umeščajo v lokalno in širše okolje. Jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Postavitev, ki je delo oblikovalk Sare Badovinac in Sare Škarica, iz tandema Sara & Sara, prav tako izhaja iz arhitekturnih tipologij, ki določajo grad.

 

Javnosti so tokrat na ogled manj znani predmeti iz muzejske zbirke, ki govorijo o konceptih, ki izhajajo iz bivanja na gradu in njegove prostorske pojavnosti, hkrati pa so univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni. Takšno je na primer pomožno ležišče Makkara. Makkara v finščini pomeni klobasa. Avtor Branko Uršič ga je oblikoval za finsko podjetje Asko, ter ga poimenoval s finskim imenom, ki se nanaša na proporce in voljnost te 7 metrov dolge, ozke blazine, ki se s pomočjo napenjalnega traku transformira v različne položaje primerne za udobno sedenje ali ležanje.

 

11.00 I Delavnica: Moj knjižni ovitek

 

Ovitek knjige je tisti, ki nas najprej nagovori in pritegne našo pozornost. Njegova primarna vloga je, da zaščiti knjigo, pa vendar, dobra knjiga bi morala biti tudi privlačna za oko, z jasnim sporočilom. V MAO hranimo bogato zbirko knjižnih ovitkov iz druge polovice 20. stoletja, ki so jih oblikovali izjemni oblikovalci in arhitekti. Na razstavi si bomo ogledali nekaj teh, se pogovarjali o različnih črkah, kolažu, uporabi barv, … hkrati pa bomo pokukali v eno najstarejših knjig J.V. Valvasorja, kjer je upodobljen Fužinski grad. Prav na gradu pa je v 16. stoletju družina Khisl imela svoj mlin za papir in je pomembno vlogo namenjala knjigi in slovenskemu jeziku. Kako so bili povezani s Primožem Trubarjem in Jurijem Dalmatinom izveste na delavnici; kjer bomo tudi izdelali ovitek za svojo najljubšo knjigo.

 

PRIJAVE na ustvarjalnico: izobrazevanje@mao.si

 

Deli

 

11.00 I Vodstvo po razstavi Grad –> koncepti, predmeti prostori I Vodi: direktorica MAO Maja Vardjan.

 

Razstava se ukvarja z raziskovanjem gradnikov prostora, ki grad Fužine, katerega prvotno ime je bilo Mrzli studenec, umeščajo v lokalno in širše okolje. Jarek, polje, soba, stolp, reka in dvorišče niso zgolj anonimna prizorišča, temveč aktivno soustvarjajo izkušnjo razstave. Postavitev, ki je delo oblikovalk Sare Badovinac in Sare Škarica, iz tandema Sara & Sara, prav tako izhaja iz arhitekturnih tipologij, ki določajo grad.

 

Javnosti so tokrat na ogled manj znani predmeti iz muzejske zbirke, ki govorijo o konceptih, ki izhajajo iz bivanja na gradu in njegove prostorske pojavnosti, hkrati pa so univerzalni, vseprisotni in vedno aktualni. Takšno je na primer pomožno ležišče Makkara. Makkara v finščini pomeni klobasa. Avtor Branko Uršič ga je oblikoval za finsko podjetje Asko, ter ga poimenoval s finskim imenom, ki se nanaša na proporce in voljnost te 7 metrov dolge, ozke blazine, ki se s pomočjo napenjalnega traku transformira v različne položaje primerne za udobno sedenje ali ležanje.

 

11.00 I Delavnica: Moj knjižni ovitek

 

Ovitek knjige je tisti, ki nas najprej nagovori in pritegne našo pozornost. Njegova primarna vloga je, da zaščiti knjigo, pa vendar, dobra knjiga bi morala biti tudi privlačna za oko, z jasnim sporočilom. V MAO hranimo bogato zbirko knjižnih ovitkov iz druge polovice 20. stoletja, ki so jih oblikovali izjemni oblikovalci in arhitekti. Na razstavi si bomo ogledali nekaj teh, se pogovarjali o različnih črkah, kolažu, uporabi barv, … hkrati pa bomo pokukali v eno najstarejših knjig J.V. Valvasorja, kjer je upodobljen Fužinski grad. Prav na gradu pa je v 16. stoletju družina Khisl imela svoj mlin za papir in je pomembno vlogo namenjala knjigi in slovenskemu jeziku. Kako so bili povezani s Primožem Trubarjem in Jurijem Dalmatinom izveste na delavnici; kjer bomo tudi izdelali ovitek za svojo najljubšo knjigo.

 

PRIJAVE na ustvarjalnico: izobrazevanje@mao.si

 

Deli

MADE IN delavnice: PO SLEDEH TOPOGRAFIJ

Delavnica / 14. 10.—16. 10. 2024 / 00:00

Kraj dogajanja: Center ROG   Po sledeh topografij je tridnevna oblikovalska delavnica, na kateri bodo udeleženci raziskovali urbana okolja skozi obrtniške procese. Zgledujoč se po zgodovine mesta Kropa, katerih gospodarstvo, družbena struktura, kultura in arhitektura so bili zaznamovani skozi obrtniško dejavnost –  si bodo udeleženci prizadevali obrniti te procese in uporabiti urbano okolje Ljubljane za razvoj individualnih projektov.   Udeleženci se bodo skozi skupinske razprave in individualna svetovanja seznanili z multidisciplinarni, konceptualni pristop k oblikovanju ter spoznavali osnove dela s kovinskimi ploščami. Z eksperimentiranjem z različnimi tehnikami oblikovanja kovin, kot so vtiskovanje in graviranje, bodo udeleženci razpravljali o zavestnih izbirah oblikovalskih procesov, kot tudi konceptualnih in tehničnih vidikih oblikovanja.   Poznavanje oblikovanja in izdelovanja ni obvezno, je pa zaželeno. Na delavnici boste delali z rokami in ...

Kraj dogajanja: Center ROG

 

Po sledeh topografij je tridnevna oblikovalska delavnica, na kateri bodo udeleženci raziskovali urbana okolja skozi obrtniške procese. Zgledujoč se po zgodovine mesta Kropa, katerih gospodarstvo, družbena struktura, kultura in arhitektura so bili zaznamovani skozi obrtniško dejavnost –  si bodo udeleženci prizadevali obrniti te procese in uporabiti urbano okolje Ljubljane za razvoj individualnih projektov.

 

Udeleženci se bodo skozi skupinske razprave in individualna svetovanja seznanili z multidisciplinarni, konceptualni pristop k oblikovanju ter spoznavali osnove dela s kovinskimi ploščami. Z eksperimentiranjem z različnimi tehnikami oblikovanja kovin, kot so vtiskovanje in graviranje, bodo udeleženci razpravljali o zavestnih izbirah oblikovalskih procesov, kot tudi konceptualnih in tehničnih vidikih oblikovanja.

 

Poznavanje oblikovanja in izdelovanja ni obvezno, je pa zaželeno. Na delavnici boste delali z rokami in uporabljali razna ročna orodja (kladiva, vrtalnike …). Vsi materiali in orodja bodo na voljo. Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.

Projekt je del platforme za sodobno rokodelstvo in oblikovanje MADE IN , ki združuje raziskovanje, oblikovanje in dediščino ter spodbuja sodelovanje in izmenjavo znanja med tradicionalnimi rokodelci, sodobnimi oblikovalci in drugimi strokovnjaki na področju kulture in znanosti.

 

PRIJAVA na dogodek >>

Na voljo je 10 prostih mest!

 

Urnik:

 

14 OKTOBER

16h – UVOD

  • Predstavitev mentorjev delavnice, udeležencev in programa
  • Predstavitev osnov kovinarstva in spoznavanje tehnik vtiskovanja skozi primere

17h – PRVA VAJA

  • Eksperimentiranje z materiali in tehnikami
  • Raziskovanje možnosti dodajanja različnih tekstur

18H – DRUGA VAJA

  • zbijanje kovina na in v kalup
  • Učenje tehnik 3D oblikovanja

 

15 OKTOBER

16h – KICK-OFF

  • Uvod v drugi dan dela in vaj

16h30 – PRVA VAJA

  • Vsak udeleženec prejme 5 aluminijastih listov in kladivo
  • Raziskovanje okolice Centra Roga in iskanje navdiha v oblikah in teksturah mesta z uporabo topografije

18h30 – DRUGA VAJA

  • individualni posveti z mentorji
  • Razvoj končnega projekta na podlagi rezultatov naloge 1 s skiciranjem, risanjem, kolažiranjem in eksperimentiranjem z materiali

DOMAČA NALOGA

  • Razmislite o končnem rezultatu in korakih, ki jih morate storiti za dokončanje.

 

16 OKTOBER

16h – KICK-OFF

  • Individualni pogovori in posvet z mentorji

17h – INDIVIDUALNO DELO

  • Delo na lastnih projektov / svetovanja z mentorji po potrebi

19h – PREDSTAVITEV KONČNIH PROJEKTOV

 

𝗠𝗔𝗗𝗘 𝗜𝗡 𝗣𝗔𝗥𝗧𝗡𝗘𝗥𝗝𝗜: Oaza, Muzej dekorativnih umetnosti (MUO), Drugo more (Hrvaška); Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Center Rog (Slovenija); Mestni muzej Zenice (Bosna in Hercegovina); Nova Iskra (Srbija); Passa Ao Futuro (Portugalska); Univerza za uporabne znanosti Zwickau, Državne umetniške zbirke mesta Dresden – Muzej dekorativnih umetnosti (SKD) (Nemčija).

 

O MENTORJIH

Flora Lechner (Dunaj, 1994) je oblikovalka, ki živi in deluje na Nizozemskem. Pri svojem delu uporablja interdisciplinarni pristop, ki združuje oblikovanje, gibljive slike in kiparstvo. Svoja dela rada vidi kot majhne odrske postavitve ali potencialne arene za delovanje, kjer se igra z idejo aktivacije in skrivnostne stagnacije. Leta 2018 je diplomirala na Univerzi za uporabno umetnost na Dunaju in leta 2020 magistrirala na Akademiji za oblikovanje v Eindhovnu. Od takrat deluje kot samostojna oblikovalka na različnih projektih in sodeluje na razstavah po vsej Evropi.

Žan Kobal (Maribor, 1993) je oblikovalec, raziskovalec in pisec, ki živi v Ljubljani. Po diplomi iz industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani je študij nadaljeval na Akademiji za oblikovanje v Eindhovnu, kjer je z odliko magistriral iz kontekstualnega oblikovanja. K oblikovanju pristopa kot k raziskovalnemu mediju, zato pri svojem delu pogosto prestopa tradicionalne meje oblikovanja in se spušča v film in instalacijo, da bi predmete uokviril kot pripovedna sredstva ter raziskoval in razkrival, kako materiali, obrt in diskurz soustvarjajo resničnost.

 

 

Več o dogodku na povezavah:

 

https://center-rog.si/program/made-in-delavnica-po-sledeh-tipografij/

 

https://center-rog.si/en/programme/made-in-workshop-tracing-topographies/

 

https://madein-platform.com/collaboration/unfolding-kropas-nail-production-between-utility-and-cultural-impact/

Deli

Kraj dogajanja: Center ROG

 

Po sledeh topografij je tridnevna oblikovalska delavnica, na kateri bodo udeleženci raziskovali urbana okolja skozi obrtniške procese. Zgledujoč se po zgodovine mesta Kropa, katerih gospodarstvo, družbena struktura, kultura in arhitektura so bili zaznamovani skozi obrtniško dejavnost –  si bodo udeleženci prizadevali obrniti te procese in uporabiti urbano okolje Ljubljane za razvoj individualnih projektov.

 

Udeleženci se bodo skozi skupinske razprave in individualna svetovanja seznanili z multidisciplinarni, konceptualni pristop k oblikovanju ter spoznavali osnove dela s kovinskimi ploščami. Z eksperimentiranjem z različnimi tehnikami oblikovanja kovin, kot so vtiskovanje in graviranje, bodo udeleženci razpravljali o zavestnih izbirah oblikovalskih procesov, kot tudi konceptualnih in tehničnih vidikih oblikovanja.

 

Poznavanje oblikovanja in izdelovanja ni obvezno, je pa zaželeno. Na delavnici boste delali z rokami in uporabljali razna ročna orodja (kladiva, vrtalnike …). Vsi materiali in orodja bodo na voljo. Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.

Projekt je del platforme za sodobno rokodelstvo in oblikovanje MADE IN , ki združuje raziskovanje, oblikovanje in dediščino ter spodbuja sodelovanje in izmenjavo znanja med tradicionalnimi rokodelci, sodobnimi oblikovalci in drugimi strokovnjaki na področju kulture in znanosti.

 

PRIJAVA na dogodek >>

Na voljo je 10 prostih mest!

 

Urnik:

 

14 OKTOBER

16h – UVOD

  • Predstavitev mentorjev delavnice, udeležencev in programa
  • Predstavitev osnov kovinarstva in spoznavanje tehnik vtiskovanja skozi primere

17h – PRVA VAJA

  • Eksperimentiranje z materiali in tehnikami
  • Raziskovanje možnosti dodajanja različnih tekstur

18H – DRUGA VAJA

  • zbijanje kovina na in v kalup
  • Učenje tehnik 3D oblikovanja

 

15 OKTOBER

16h – KICK-OFF

  • Uvod v drugi dan dela in vaj

16h30 – PRVA VAJA

  • Vsak udeleženec prejme 5 aluminijastih listov in kladivo
  • Raziskovanje okolice Centra Roga in iskanje navdiha v oblikah in teksturah mesta z uporabo topografije

18h30 – DRUGA VAJA

  • individualni posveti z mentorji
  • Razvoj končnega projekta na podlagi rezultatov naloge 1 s skiciranjem, risanjem, kolažiranjem in eksperimentiranjem z materiali

DOMAČA NALOGA

  • Razmislite o končnem rezultatu in korakih, ki jih morate storiti za dokončanje.

 

16 OKTOBER

16h – KICK-OFF

  • Individualni pogovori in posvet z mentorji

17h – INDIVIDUALNO DELO

  • Delo na lastnih projektov / svetovanja z mentorji po potrebi

19h – PREDSTAVITEV KONČNIH PROJEKTOV

 

𝗠𝗔𝗗𝗘 𝗜𝗡 𝗣𝗔𝗥𝗧𝗡𝗘𝗥𝗝𝗜: Oaza, Muzej dekorativnih umetnosti (MUO), Drugo more (Hrvaška); Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Center Rog (Slovenija); Mestni muzej Zenice (Bosna in Hercegovina); Nova Iskra (Srbija); Passa Ao Futuro (Portugalska); Univerza za uporabne znanosti Zwickau, Državne umetniške zbirke mesta Dresden – Muzej dekorativnih umetnosti (SKD) (Nemčija).

 

O MENTORJIH

Flora Lechner (Dunaj, 1994) je oblikovalka, ki živi in deluje na Nizozemskem. Pri svojem delu uporablja interdisciplinarni pristop, ki združuje oblikovanje, gibljive slike in kiparstvo. Svoja dela rada vidi kot majhne odrske postavitve ali potencialne arene za delovanje, kjer se igra z idejo aktivacije in skrivnostne stagnacije. Leta 2018 je diplomirala na Univerzi za uporabno umetnost na Dunaju in leta 2020 magistrirala na Akademiji za oblikovanje v Eindhovnu. Od takrat deluje kot samostojna oblikovalka na različnih projektih in sodeluje na razstavah po vsej Evropi.

Žan Kobal (Maribor, 1993) je oblikovalec, raziskovalec in pisec, ki živi v Ljubljani. Po diplomi iz industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani je študij nadaljeval na Akademiji za oblikovanje v Eindhovnu, kjer je z odliko magistriral iz kontekstualnega oblikovanja. K oblikovanju pristopa kot k raziskovalnemu mediju, zato pri svojem delu pogosto prestopa tradicionalne meje oblikovanja in se spušča v film in instalacijo, da bi predmete uokviril kot pripovedna sredstva ter raziskoval in razkrival, kako materiali, obrt in diskurz soustvarjajo resničnost.

 

 

Več o dogodku na povezavah:

 

https://center-rog.si/program/made-in-delavnica-po-sledeh-tipografij/

 

https://center-rog.si/en/programme/made-in-workshop-tracing-topographies/

 

https://madein-platform.com/collaboration/unfolding-kropas-nail-production-between-utility-and-cultural-impact/

Deli

POT SPOMINOV IN TOVARIŠTVA

Arhitektura v živo / 17. 10. 2024 / 17:00

Vodi: Gojko Zupan Zbirno mesto: vhod gradu Fužine   Pot spominov in tovarištva, oz. Pot ob žici, je 32,5 km dolga pot okrog Ljubljane. Speljana je po trasi bodeče žice, ki je med 2. svetovno vojno (1942- 1945) omejevala mesto, pravzaprav je bila tovrstna odločitev okupacijskih oblasti edinstvena v tedaj okupirani Evropi.   Mesto je bilo obdano z bodečo žico, bunkerji, mitralješkimi gnezdi in minskimi polji. Čeravno so te podobe po koncu vojne izginile, pa mesto Ljubljana vseskozi obuja spomin nanje s tradicionalno športno, rekreativno in družbeno prireditev Pohod ob žici. Pot spominov in tovarištva poteka skozi mestne četrti, ki obkrožajo središče Ljubljane in je speljana tudi v bližini fužinskega gradu. Že v petdesetih letih je pot načrtoval in urejal arhitekt Vlasto Kopač. V muzeju hranimo njegove izvirne skice spominskih stebrov. Leta 1985 pa je na natečaju ob 40. obletnici osvoboditve zmagala idejna zasnova Janeza Koželja in njegovih sodelavcev, ...

Vodi: Gojko Zupan

Zbirno mesto: vhod gradu Fužine

 

Pot spominov in tovarištva, oz. Pot ob žici, je 32,5 km dolga pot okrog Ljubljane. Speljana je po trasi bodeče žice, ki je med 2. svetovno vojno (1942- 1945) omejevala mesto, pravzaprav je bila tovrstna odločitev okupacijskih oblasti edinstvena v tedaj okupirani Evropi.

 

Mesto je bilo obdano z bodečo žico, bunkerji, mitralješkimi gnezdi in minskimi polji. Čeravno so te podobe po koncu vojne izginile, pa mesto Ljubljana vseskozi obuja spomin nanje s tradicionalno športno, rekreativno in družbeno prireditev Pohod ob žici.

Pot spominov in tovarištva poteka skozi mestne četrti, ki obkrožajo središče Ljubljane in je speljana tudi v bližini fužinskega gradu. Že v petdesetih letih je pot načrtoval in urejal arhitekt Vlasto Kopač. V muzeju hranimo njegove izvirne skice spominskih stebrov.

Leta 1985 pa je na natečaju ob 40. obletnici osvoboditve zmagala idejna zasnova Janeza Koželja in njegovih sodelavcev, ki so zasnovali kovinske talne oznake, poševne kovinske jambore z rdečo zvezdo ob mestnih vpadnicah in druge označbe, po katerih traso poznamo danes.

 

Mag. Gojko Zupan, dipl. um. zgodovinar in geograf , rojen 1957,  je diplomiral na Filozofski fakulteti v Ljubljani, magisterij pa je zaključil na Akademiji za likovno umetnost, na Oddelku za oblikovanje s temo »Oprema urbanega prostora«. Izpopolnjeval se je pri Jeunesse Patrimoine v Versaillesu, sodeloval je na več kongresih Preserving Recent Past (Chicago, Philadelphia), Bildersturm v Berlinu, skupščini ICOMOS v Firencah  in drugje. Je avtor več knjig, med njimi Urbano pohištvo 1800-2000 ter Javna razsvetljava v Ljubljani (2002). Slikarju Zoranu Mušiču je posvetil več katalogov in razstav. Je soavtor številnih splošnih priročnikov: Kočevske cerkve nekoč in danes (1993), turistični vodnik Slovenija (1995, 1996, 2002, 2003, 2006, 2009), Pokopališča in nagrobniki Kočevskih Nemcev (2001), Izgubljene Kočevske vasi I-III in Vodnika po arhitekturi 20. stoletja, od moderne do sodobne (2001). Veliko se je ukvarjal z javnimi spomeniki in javnim prostorom. Je pisec več sto člankov s področja umetnostne zgodovine, konservatorstva, sodobne arhitekture in oblikovanja. Med leti 2008 in 2021 je sodeloval v skupini strokovnjakov za UNESCO nominacijo Plečnikove dediščine. Člani skupine so bili  nagrajeni s Plečnikovo medaljo. Leta 2022 je prejel Steletovo nagrado, najvišje konservatorsko priznanje. Do upokojitve je bil sekretar na Direktoratu za kulturno dediščino Ministrstva za kulturo.

 

Prijave: izobrazevanje@mao.si

 

Vabljeni!

Deli

Vodi: Gojko Zupan

Zbirno mesto: vhod gradu Fužine

 

Pot spominov in tovarištva, oz. Pot ob žici, je 32,5 km dolga pot okrog Ljubljane. Speljana je po trasi bodeče žice, ki je med 2. svetovno vojno (1942- 1945) omejevala mesto, pravzaprav je bila tovrstna odločitev okupacijskih oblasti edinstvena v tedaj okupirani Evropi.

 

Mesto je bilo obdano z bodečo žico, bunkerji, mitralješkimi gnezdi in minskimi polji. Čeravno so te podobe po koncu vojne izginile, pa mesto Ljubljana vseskozi obuja spomin nanje s tradicionalno športno, rekreativno in družbeno prireditev Pohod ob žici.

Pot spominov in tovarištva poteka skozi mestne četrti, ki obkrožajo središče Ljubljane in je speljana tudi v bližini fužinskega gradu. Že v petdesetih letih je pot načrtoval in urejal arhitekt Vlasto Kopač. V muzeju hranimo njegove izvirne skice spominskih stebrov.

Leta 1985 pa je na natečaju ob 40. obletnici osvoboditve zmagala idejna zasnova Janeza Koželja in njegovih sodelavcev, ki so zasnovali kovinske talne oznake, poševne kovinske jambore z rdečo zvezdo ob mestnih vpadnicah in druge označbe, po katerih traso poznamo danes.

 

Mag. Gojko Zupan, dipl. um. zgodovinar in geograf , rojen 1957,  je diplomiral na Filozofski fakulteti v Ljubljani, magisterij pa je zaključil na Akademiji za likovno umetnost, na Oddelku za oblikovanje s temo »Oprema urbanega prostora«. Izpopolnjeval se je pri Jeunesse Patrimoine v Versaillesu, sodeloval je na več kongresih Preserving Recent Past (Chicago, Philadelphia), Bildersturm v Berlinu, skupščini ICOMOS v Firencah  in drugje. Je avtor več knjig, med njimi Urbano pohištvo 1800-2000 ter Javna razsvetljava v Ljubljani (2002). Slikarju Zoranu Mušiču je posvetil več katalogov in razstav. Je soavtor številnih splošnih priročnikov: Kočevske cerkve nekoč in danes (1993), turistični vodnik Slovenija (1995, 1996, 2002, 2003, 2006, 2009), Pokopališča in nagrobniki Kočevskih Nemcev (2001), Izgubljene Kočevske vasi I-III in Vodnika po arhitekturi 20. stoletja, od moderne do sodobne (2001). Veliko se je ukvarjal z javnimi spomeniki in javnim prostorom. Je pisec več sto člankov s področja umetnostne zgodovine, konservatorstva, sodobne arhitekture in oblikovanja. Med leti 2008 in 2021 je sodeloval v skupini strokovnjakov za UNESCO nominacijo Plečnikove dediščine. Člani skupine so bili  nagrajeni s Plečnikovo medaljo. Leta 2022 je prejel Steletovo nagrado, najvišje konservatorsko priznanje. Do upokojitve je bil sekretar na Direktoratu za kulturno dediščino Ministrstva za kulturo.

 

Prijave: izobrazevanje@mao.si

 

Vabljeni!

Deli

MAO debata I GRAD → skrb, prenova, raba

Pogovor / 23. 10. 2024 / 18:00

V zadnjem tednu razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori organiziramo posvet o izzivih, ki jih prinašajo vzdrževanje, obnove in prenove grajskih stavb. Kako, kaj in zakaj ohranjati in prenavljati so ob vrsti recentno zaključenih projektov obnov gradov aktualna vprašanja, hkrati pa se z njimi spopada tudi sam muzej, ki gostuje v prostorih delno prenovljenega fužinskega gradu. Tako kot razstava, ki v prepletene plasti grajske zgodovine umešča aktualne razmisleke, bodo vabljeni strokovnjaki in ostali deležniki skozi že preizkušene pristope razmišljali o tem, kako se prenove grajskih stavb lotiti v prihodnosti, kakšne izzive, možnosti ali omejitve prinašajo različni modeli.   Z nami bodo:   Špela Spanžel, direktorica Direktorata za kulturno dediščino, Ministrstvo za kulturo doc. dr. Igor Sapač, kastelolog, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerza v Mariboru doc. Mitja Zorc, arhitekt, Fakulteta za arhitekturo, Univerza ...

V zadnjem tednu razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori organiziramo posvet o izzivih, ki jih prinašajo vzdrževanje, obnove in prenove grajskih stavb. Kako, kaj in zakaj ohranjati in prenavljati so ob vrsti recentno zaključenih projektov obnov gradov aktualna vprašanja, hkrati pa se z njimi spopada tudi sam muzej, ki gostuje v prostorih delno prenovljenega fužinskega gradu. Tako kot razstava, ki v prepletene plasti grajske zgodovine umešča aktualne razmisleke, bodo vabljeni strokovnjaki in ostali deležniki skozi že preizkušene pristope razmišljali o tem, kako se prenove grajskih stavb lotiti v prihodnosti, kakšne izzive, možnosti ali omejitve prinašajo različni modeli.

 

Z nami bodo:

 

  1. Špela Spanžel, direktorica Direktorata za kulturno dediščino, Ministrstvo za kulturo
  2. doc. dr. Igor Sapač, kastelolog, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerza v Mariboru
  3. doc. Mitja Zorc, arhitekt, Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani
  4. dr. Jasna Fakin Bajec, etnologinja, ZRC SAZU in Fakulteta za humanistiko, Univerza v Novi Gorici
  5. prof. Maruša Zorec, arhitektka, Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani

 

Deli

V zadnjem tednu razstave GRAD → koncepti, predmeti, prostori organiziramo posvet o izzivih, ki jih prinašajo vzdrževanje, obnove in prenove grajskih stavb. Kako, kaj in zakaj ohranjati in prenavljati so ob vrsti recentno zaključenih projektov obnov gradov aktualna vprašanja, hkrati pa se z njimi spopada tudi sam muzej, ki gostuje v prostorih delno prenovljenega fužinskega gradu. Tako kot razstava, ki v prepletene plasti grajske zgodovine umešča aktualne razmisleke, bodo vabljeni strokovnjaki in ostali deležniki skozi že preizkušene pristope razmišljali o tem, kako se prenove grajskih stavb lotiti v prihodnosti, kakšne izzive, možnosti ali omejitve prinašajo različni modeli.

 

Z nami bodo:

 

  1. Špela Spanžel, direktorica Direktorata za kulturno dediščino, Ministrstvo za kulturo
  2. doc. dr. Igor Sapač, kastelolog, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerza v Mariboru
  3. doc. Mitja Zorc, arhitekt, Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani
  4. dr. Jasna Fakin Bajec, etnologinja, ZRC SAZU in Fakulteta za humanistiko, Univerza v Novi Gorici
  5. prof. Maruša Zorec, arhitektka, Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani

 

Deli

Sokolski dom Tabor: živa dediščina telesne kulture

Arhitektura v živo / 12. 11. 2024 / 17:00

Zaradi bolezni PRESTAVLJENO na 12. november ob 17.00. Hvala za razumevanje.   Zbirno mesto: vhod v Sokolski dom, Tabor   17:00    Arhitektura v živo, vodi: dr. Bogo Zupančič 17:45    Pogovor v NT dvorani Sokolskega doma I Aljoša Cetinski (Športno društvo Tabor), asist. Katarina Čakš (FA UL), doc. dr. Nika Grabar (FA UL), asist. dr. Martina Malešič (MAO), Barbara Viki Šubic (Center arhitekture Slovenije), dr. Bogo Zupančič (MAO)   Sokolski dom na Taboru arhitekta Ivana Vurnika je bil zgrajen med letoma 1923 in 1926 kot prvi pokriti športni objekt v Sloveniji.   V času svojega nastanka je stavba povezovala mešani program osrednje telovadnice, več manjših dvoran, društvenih prostorov in stanovanj. Ivan Vurnik je Sokolski dom zasnoval kot arhitekturo, ki slavi kult telesa in duha športa, pa tudi kot prostor kolektivne izkušnje, ki še danes pomeni temelj te izjemne arhitekture. Stavbo odlikuje ekspresivna zunanjost z ornamentom, ki združuje ...

Zaradi bolezni PRESTAVLJENO na 12. november ob 17.00. Hvala za razumevanje.

 

Zbirno mesto: vhod v Sokolski dom, Tabor

 

17:00    Arhitektura v živo, vodi: dr. Bogo Zupančič

17:45    Pogovor v NT dvorani Sokolskega doma I Aljoša Cetinski (Športno društvo Tabor), asist. Katarina Čakš (FA UL), doc. dr. Nika Grabar (FA UL), asist. dr. Martina Malešič (MAO), Barbara Viki Šubic (Center arhitekture Slovenije), dr. Bogo Zupančič (MAO)

 

Sokolski dom na Taboru arhitekta Ivana Vurnika je bil zgrajen med letoma 1923 in 1926 kot prvi pokriti športni objekt v Sloveniji.

 

V času svojega nastanka je stavba povezovala mešani program osrednje telovadnice, več manjših dvoran, društvenih prostorov in stanovanj. Ivan Vurnik je Sokolski dom zasnoval kot arhitekturo, ki slavi kult telesa in duha športa, pa tudi kot prostor kolektivne izkušnje, ki še danes pomeni temelj te izjemne arhitekture. Stavbo odlikuje ekspresivna zunanjost z ornamentom, ki združuje narodne in geometrijske motive ter monumentalni prostor osrednje telovadne dvorane. Skeletni princip gradnje s fleksibilnim tlorisom, omogoča povezovanje prostorov.

 

Sokolski dom danes upravlja Športno društvo Tabor, ki nadaljuje njegovo programsko poslanstvo. Ogledu arhitekture stavbe pod vodstvom dr. Boga Zupančiča v mali telovadnici bo sledil pogovor, ki bo pomen arhitekture Sokolskega doma Tabor aktualiziral v današnjem času. Odpirali bomo vprašanja o stavbni in programski dediščini te izjemne arhitekture ter jih razširjali na nujnost zaščite kakovostnih športnih in rekreacijskih objektov pri nas. Dogodek je nastal v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije in je del programa Vurnikovih dni, ki jih Center arhitekture Slovenije organizira v letu 2024, ko praznujemo 140. obletnico rojstva arhitekta Ivana Vurnika. Več na povezavi >>

 

PRIJAVE za vodeni ogled: izobrazevanje@mao.si

 

 

   

 

Deli

Zaradi bolezni PRESTAVLJENO na 12. november ob 17.00. Hvala za razumevanje.

 

Zbirno mesto: vhod v Sokolski dom, Tabor

 

17:00    Arhitektura v živo, vodi: dr. Bogo Zupančič

17:45    Pogovor v NT dvorani Sokolskega doma I Aljoša Cetinski (Športno društvo Tabor), asist. Katarina Čakš (FA UL), doc. dr. Nika Grabar (FA UL), asist. dr. Martina Malešič (MAO), Barbara Viki Šubic (Center arhitekture Slovenije), dr. Bogo Zupančič (MAO)

 

Sokolski dom na Taboru arhitekta Ivana Vurnika je bil zgrajen med letoma 1923 in 1926 kot prvi pokriti športni objekt v Sloveniji.

 

V času svojega nastanka je stavba povezovala mešani program osrednje telovadnice, več manjših dvoran, društvenih prostorov in stanovanj. Ivan Vurnik je Sokolski dom zasnoval kot arhitekturo, ki slavi kult telesa in duha športa, pa tudi kot prostor kolektivne izkušnje, ki še danes pomeni temelj te izjemne arhitekture. Stavbo odlikuje ekspresivna zunanjost z ornamentom, ki združuje narodne in geometrijske motive ter monumentalni prostor osrednje telovadne dvorane. Skeletni princip gradnje s fleksibilnim tlorisom, omogoča povezovanje prostorov.

 

Sokolski dom danes upravlja Športno društvo Tabor, ki nadaljuje njegovo programsko poslanstvo. Ogledu arhitekture stavbe pod vodstvom dr. Boga Zupančiča v mali telovadnici bo sledil pogovor, ki bo pomen arhitekture Sokolskega doma Tabor aktualiziral v današnjem času. Odpirali bomo vprašanja o stavbni in programski dediščini te izjemne arhitekture ter jih razširjali na nujnost zaščite kakovostnih športnih in rekreacijskih objektov pri nas. Dogodek je nastal v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije in je del programa Vurnikovih dni, ki jih Center arhitekture Slovenije organizira v letu 2024, ko praznujemo 140. obletnico rojstva arhitekta Ivana Vurnika. Več na povezavi >>

 

PRIJAVE za vodeni ogled: izobrazevanje@mao.si

 

 

   

 

Deli
Nalagam...

Vabljeni k ogledu aktualnih razstav in spremljevalnih dogodkov, kot so vodeni ogledi za skupine in program za mlade obiskovalce v živo!

Skip to content