Thumb

Valvasorjeva nagrada ekipi MAO za BIO 26

28.9.2020

Muzej za arhitekturo in oblikovanje je postal prejemnik najvišjega nacionalnega priznanja na področju muzejskega dela

 
Ob 10. obletnici je Muzej za arhitekturo in oblikovanje postal prejemnik kar dveh najvišjih nacionalnih priznanj za izjemno delo na področju arhitekture in muzejske dejavnosti. Po Plečnikovi medalji direktorju Matevžu Čeliku za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture za vodenje ter uveljavitev muzeja v domači in mednarodni arhitekturni skupnosti je MAO postal prejemnik Valvasorjeve nagrade za enkratne dosežke za 26. bienale oblikovanja z naslovom BIO 26| Skupno znanje.
 
Valvasorjeve nagrade so najvišja priznanja na področju muzealstva, ki jih vsako leto podeljuje Slovensko muzejsko društvo. Komisija je ob nagradi zapisala, da je Muzej za arhitekturo in oblikovanje s 26. bienalom oblikovanja in njegovo razstavno govorico naredil velik konceptualni preskok v razumevanju sodobnih muzejev, pri čemer še vedno ostaja pomemben promotor in skrbnik slovenske oblikovalske dediščine.
 
BIO 26| Skupno znanje, razstavni projekt, ki je skozi procese razvoja oblikovalskih zasnov in z razstavno predstavitvijo odkrival moč in potencial sodobnega oblikovanja, je v središče postavil krizo na področju informacij ter vprašanja o odzivu družbe in posameznika na spremembe, ki jih prinaša hiter razvoj novih informacijskih tehnologij. Aktualno temo razstave, ki je enakomerno nagovorila širok spekter občinstva, je dopolnilo približno 90 dogodkov, namenjenih različnim javnostim, in obsežen katalog v slovenskem in angleškem jeziku.
 
Bienale oblikovanja  je pred desetimi leti, ko je vodstvo muzeja prevzel Matevž Čelik, naredil konceptualni preobrat, saj je iz pregledne razstave industrijskega oblikovanja po smernicah sodobnega razumevanja muzejev prešel v koncept družbene participacije. V svoji 26. različici se je bienale s kustosom Thomasom Geislerjem, Aline Laro Rezende ter ekipo MAO programsko povezal s številnimi institucijami, kot so Narodna in univerzitetna knjižnica, časopisna hiša Delo, Botanični vrt Ljubljana, Dom starejših občanov Fužine, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Univerza v Ljubljani in drugimi.  
Bienale oblikovanja še naprej ostaja pomemben promotor slovenske umetnosti in skrbnik kulturne dediščine oblikovanja, kar je bilo v okviru minulega bienala poudarjeno z delom razstave z naslovom Predmet in zbirka, ki je v MAO postavljena na stalen ogled in predstavlja zbirko arhitekture, oblikovanja in fotografije, ki jo v svojem fundusu hrani muzej.
 
Valvasorjevo nagrado za posebne dosežke v 2019 prejme celotna avtorska ekipa BIO 26
 
Maja Šuštaršič – vodja bienala oblikovanja, Thomas Geisler – kustos BIO 26, Aline Lara Rezende – asistentka kustosa BIO 26, Mojca Mihailovič Škrinjar – vodja produkcijskih procesov BIO 26.
Kolektiv Muzeja za arhitekturo in oblikovanje: Matevž Čelik – direktor, mag. Anja Zorko – vodja CZK, Saša Štefe – pomočnica vodje BIO,  Maja Vardjan – strokovni svet BIO 26, kustosinja razstave Predmet in zbirka, dr. Cvetka Požar – kustosinja razstave Predmet in zbirka, Natalija Lapajne – vodja izobraževalnih dejavnosti, Nikola Pongrac – vodja postavitve razstave, Urška Špeh – pomočnica kustosoma za razstavo, Maruša Kuret – koordinatorka spremljevalnega programa, Katarina Nahtigal – pomočnica kustosoma za besedila, Nuša Zupanc – koordinatorka projekta Podhod Ajdovščina ter Mika Cimolini, Maja Kovačič, Nataša Celec, Alenka Klun in Bojan M. Ažman. Studio Ljudje: Miha Artnak, Emil Kozole, Urška Stariha – vizualna podoba BIO 26. Mertelj Vrabič Arhitekti: Matic Vrabič, Eva Gusel, Maša Mertelj – oblikovanje razstave BIO 26.
 
Kolektiv MAO iskreno čestita vsem prejemnikov in nominirancem letošnjih Valvasorjevih nagrad!
 
Osrednja razstava BIO 26 Skupno znanje – Oblikovanje v času informacijske krize je trenutno na ogled v Dresdenskem muzeju uporabnih umetnosti – Kunstgewerbemuseum.