Thumb

Nagradni natečaj #GlassRepurpose na Instagramu

1.9.-25.10.2019

Imate inovativno idejo, kako predelati zavrženo steklo, da bi pripomogli k ohranjanju narave in zmanjšanju odpadkov stekla v svetovnem merilu?

Kaj bi izdelali iz 50 ton odpadnih steklenic?

Kako bi na novo uporabili za cel kontejner zavrženih kozarcev za vlaganje?

Kaj storiti s kupi steklene odpadne embalaže? Če imate domiseln odgovor, se lahko potegujete za prvo nagrado v višini 1.000 evrov!

Svojo zamisel lahko ponazorite tudi s skico ali načrtom, če s fotografijo ali videoposnetkom to ni mogoče. Veselimo se vaših predlogov, saj je naš cilj zgraditi zavedanje o možni uporabi velike količine že zavrženega stekla, ki naj ne postane zgolj odpadek, ampak dobi novo uporabno vrednost.

Prijave vaših inovativnih idej pričakujemo še do 25.oktobra!

MEDNARODNI IDEJNI NATEČAJ NA INSTAGRAMU

Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter Steklarna Hrastnik, sponzor 26. bienala oblikovanja razpisujeta idejni natečaj #GlassRepurpose.  

Trajanje natečaja: 1. september - 25. oktober 2019

Steklarna Hrastnik je družbeno odgovorno podjetje zato se postavlja tehtno vprašanje: kaj se zgodi z njihovimi izdelki iz stekla, ko je njihov prvotni namen uporabe končan in življenjski cikel izdelka zaključen? Kakšno ponovno vrednost lahko ustvarimo z že uporabljeno večjo količino steklenic?

To bo ključni izziv za udeležence natečaja, ki jih pozivamo k temu, da razvijejo idejo drugačnega namena uporabe zavrženih steklenic in nam jo predstavijo v do 30 sekund trajajočem videoposnetku ali na avtorski fotografiji. Iščejo se izvirne, nevsakdanje ideje s tržnim potencialom in so v skladu z načeli trajnostnega razvoja. O zmagovalcih bo odločala tričlanska strokovna žirija v sestavi Matevž Čelik Vidmar, MAO, Mateja Š. Dimic, Steklarna Hrastnik in Erika Oblak, Ekologi brez meja.

K sodelovanju vabimo arhitekte, oblikovalce, fotografe in vse ostale, ki jih to področje zanima. Objave bomo zbirali do 25. oktobra 2019, nato pa bo med njimi žirija izbrala tri najboljše. Razglasitev zmagovalca bo po otvoritvi BIO26, torej po 14. 11. 2019, na družbenih omrežjih. Ustvarjalec zmagovalnega predloga bo prejel finančno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščeni pa bosta deležna objave v medijih. Vsi nagrajenci prejmejo tudi simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«.

Če želiš deliti svojo idejo, jo na Instagramu označi s ključnikom #GlassRepurpose, oznako @mao_slovenia in objavi na svojem javnem profilu na Instagramu ter tako sodeluj na nagradnem natečaju!

PRAVILA NATEČAJA #GlassRepurpose NA INSTAGRAMU

KAKO SODELOVATI:

1. Na svoj telefon naložite aplikacijo Instagram za iPhone ali Android.

2. Na Instagramu sledite profilu @mao_slovenia.

3. Posnemite avtorsko fotografijo ali 30-sekundni videoposnetek na temo drugega namena uporabe steklene embalaže #GlassRepurpose.

4. Posneto fotografijo ali videoposnetek naložite na Instagram, pri čemer jo (ga) označite s ključnikom #GlassRepurpose; označite tudi profil @mao_slovenia.
5. Bodite pozorni, da je nastavitev vašega profila javna, saj v nasprotnem primeru organizator natečaja do vaših fotografij ne bo mogel dostopati.

6. V času trajanja natečaja, med 1. in 25. oktobrom 2019, lahko vsak sodelujoči objavi največ 5  fotografij oz. videoposnetkov, s katerimi se poteguje za razpisane nagrade.

Z objavo fotografije s ključnikom #GlassRepurpose avtorji fotografij avtomatsko soglašajo s pravili natečaja.

PRAVILA IN POGOJI NATEČAJA

TRAJANJE NATEČAJA:

Natečaj #GlassRepurpose poteka med 1. in 25. oktobrom 2019.

 NAGRADE NATEČAJA:

Žirija bo med fotografijami ali do 30-sekundnimi videoposnetki, prispelimi na natečaj, izbrala tri najboljše. Ustvarjalec najboljšega dela po izboru žirije bo prejel finančno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščenemu pa bomo omogočili objavo v medijih ter simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«.

POGOJI ZA SODELOVANJE:

1. Pri vsaki objavljeni fotografiji ali največ 30-sekundnem videoposnetku, s katerim želite sodelovati na natečaju, morate v opisno polje dodati #GlassRepurpose in @mao_slovenia.

2. Nastavljen morate imeti javni dostop do svojega profila na Instagramu.

3. Vsak posameznik sodeluje s svojo fotografijo ali videoposnetkom. Sodelujejo lahko tudi skupine, društva, podjetja in organizacije.

4. Na natečaju je mogoče sodelovati z največ 5 fotografijami ali največ 30-sekundnimi videoposnetki, objavljenih kadarkoli v času trajanja natečaja.

5. Na natečaju lahko sodelujejo vsi posamezniki, starejši od 18 let, ki niso člani žirije natečaja in niso zaposleni pri organizatorju (MAO) ali sponzorju natečaja (Steklarna Hrastnik, družba za proizvodnjo steklenih izdelkov, d. o. o.)

6. Z udeležbo na natečaju soglašate, da v primeru izbora vaših fotografij ali videoposnetkov dovolite njihovo predstavitev na družbenih omrežjih organizatorjev.

IZBOR ŽIRIJE:

Po koncu natečaja se bo sestala strokovna žirija. Sestavljali jo bodo Matevž Čelik Vidmar, MAO,  Mateja Š. Dimic, Steklarna Hrastnik, Erika Oblak, Ekologi brez meja. Pregledali bodo vse fotografije in videoposnetke ter izbrali tri najboljše objave, prvo mesto bo nagrajeno z denarno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščenemu pa bomo omogočili objavo v medijih. Vsi nagrajenci prejmejo tudi simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«. 

OBJAVA IMEN NAGRAJENCEV IN PODELITEV NAGRAD:

Izbrane tri (3) najboljše objave (fotografije ali videoposnetki), bodo lahko objavljene na profilu organizatorja natečaja (@mao_slovenia) na Instagramu, na spletni strani organizatorja natečaja (mao.si) in na drugih družbenih omrežjih.

Avtorji nagrajenih fotografij ali videoposnetkov se bodo morali v roku štirih dni po razglasitvi nagrajencev javiti na e-naslov organizatorja (social@mao.si) in mu na način, ki ga bo določil, sporočiti osebne podatke: ime in priimek, naslov, davčno številko, e-naslov, telefonsko številko in povezavo do profila na Instagramu; prek slednjega bo nato organizator natečaja stopil v stik z njimi.

Denarna nagrada bo nagrajenemu avtorju podeljena po 14. novembru 2019.

Če se nagrajeni avtor po objavi imen nagrajencev ne javi organizatorju ali osebno ne prevzame nagrade, se šteje, da se denarni nagradi odpoveduje.

Več podrobnosti o pravilih sodelovanja najdete na tej povezavi.

Thumb

MAO se pridružuje akciji Z igro do dediščine

MAO se pridružuje akciji Z igro do dediščine, ki jo v okviru Tedna otroka - ta poteka med 7. in 13. oktobrom 2019 - pripravlja Pedagoška sekcija Skupnosti muzejev Slovenije. V okviru bogatega programa številnih muzejev in galerij po vsej državi bo tudi MAO omogočil otrokom in njihovim družinam brezplačen vstop na dogodke in razstave.

V Tednu otroka je za družine brezplačno na ogled razstava Prenavljamo!!!, ki skozi nabor preteklih in sodobnih projektov izpostavlja pomen sodelovanja, potrebnega za to, da hiše, ki so preživele prvotno rabo, lahko zaživijo nova življenja. Razstava predstavlja prenovljene zgradbe v Sloveniji, ki so nepogrešljiv del zgodovine mest in naselij ter nosilec lokalne ali celo nacionalne identitete.

Družine so vabljene tudi na samostojno raziskovanje omenjene razstave z zanimivimi igrami in ugankami iz "magične škatle".

Thumb

Pri oblikovanju programov novega muzeja za arhitekturo in oblikovanje v Helsinkih se Finci učijo v MAO

Mesto Helsinki in finska vlada razvijata ambiciozen projekt novega muzeja za arhitekturo in oblikovanje. Ker pri oblikovanju novih programov MAO prepoznavajo kot enega vodilnih svetovnih muzejev, sta bili med 9. in 13. septembrom v ljubljanskem Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) na študijskem obisku direktorica Reetta Heiskanen in Arja-Liisa Kaasinen (vodja povezovanja in sodelovanj) iz Finskega arhitekturnega muzeja.
 
Muzej finske arhitekture se na pobudo države in mesta Helsinki z Muzejem oblikovanja združuje v novi, večji in sodobnejši Muzej arhitekture in oblikovanja, za katerega do leta 2025 nameravajo zgraditi novo in atraktivno stavbo, pomembno za kulturni, turistični in ekonomski razvoj finske prestolnice. V zgradbo, programe in dejavnosti novega muzeja bosta Finska država in mesto Helsinki vložila med 130 - 150 milijonov evrov. Ob pripravi programa in strateškega načrta novega sodobnega muzeja so izbrali nekaj evropskih institucij, ki jih je zaradi kakovosti in dobrih praks ter standardov mogoče uporabiti kot vzor. Med institucijami, kot so London Design Museum, V&A Dundee idr. so prav transformacijo in delovanje MAO prepoznali kot primer dobre prakse in zaprosili za eno tedenski obisk, da bi v Ljubljani pridobili novo znanje, izkušnje in vizije.
 
Kot sta povedali gostji, so MAO za študijski obisk v okviru programa Erasmus+ izbrali zato, ker ima dolgo tradicijo povezovanja arhitekture in oblikovanja. "Na Finskem imamo ti dve področji v ločenih muzejih, smo pa v procesu združevanja pod isto streho z gradnjo novega muzeja," je pojasnila Reetta Heiskanen. Menijo, da se je MAO v zadnjih letih preoblikoval v skladu z novo družbeno vlogo, saj se pri svojem delovanju dotika tudi aktualnih in perečih tem. Med najzanimivejši novimi dejavnostmi sta gostji MAO izpostavili projekta Center za kreativnost in Future Architecture. Vključeni sta bili tudi v aktivnosti v okviru projekta Made In, ki so prejšnji teden potekale v Radovljici. Med najpomembnejšimi spoznanji svojega obiska sta izpostavili dialog, ki ga MAO odpira in spodbuja z vprašanji in temami, ki se tičejo sodobne družbe, na primer podnebne spremembe in druge probleme, s katerimi se vsi soočamo.

Po njunem mnenju so bile posebej zanimive tudi interakcije s kolegi iz arhitekturnega področja in pogovori o programu vpisa dediščine Jožeta Plečnika na UNESCO. "Programi Evropske unije in nacionalni programi, katerih del je MAO, so na zelo visoki ravni in to kakovost delovanja si želimo prenesti in razviti pri nas na Finskem," je zaključila direktorica in dodala: "Naš cilj je pritegniti širšo javnost in ne le strokovnih krogov, k čemur stremi tudi vaša institucija. Torej: nočemo, da bi bil muzej zgolj informacijsko središče, ampak tudi platforma za različna dogajanja in interakcije. Kar pri vas direktor Matevž Čelik z ekipo dela zelo dobro, je povezovanje z mladimi talenti iz različnih področij, s platformo za ustvarjanje in možnostmi razvoja za prihodnost. Zanima nas, kako se znanje iz arhivov in zbirk kulturne dediščine preoblikuje in uporabi za potrebe sodobne družbe."

Direktor Matevž Čelik je ob obisku izjavil: "Obisk strokovnjakinj iz Finske je veliko priznanje, da nove funkcije muzeja in program MAO od leta 2010 razvijamo v pravi smeri. To seveda opazimo pri dnevnem obisku v muzeju, študijski obisk iz države, ki v arhitekturi in oblikovanju velja za 'velesilo', pa je dodatna potrditev."
 
Thumb

Odprti poziv - BIO 26: Spremljevalni projekti

Muzej za arhitekturo in oblikovanje, organizator 26. bienala oblikovanja (BIO 26) v Ljubljani, podaljšuje odprti poziv za sodelovanje pri programu BIO 26: SPREMLJEVALNI PROJEKTI, programu vzporednih dogodkov, katerega namen je podati širši pogled na vprašanja, obravnavana na osrednji razstavi bienala SKUPNO ZNANJE, ki sta jo zasnovala avstrijski kustos in kulturni producent Thomas Geisler ter pomočnica kustosa Aline Lara RezendeNajboljši izbrani projekti bodo imeli možnost predstavitve na osrednjih lokacijah spremljevalnega programa BIO 26: Stekleni atrij MOL (Mestni trg 1) in podhod Ajdovščina.
 
Osrednja tema 26. bienala oblikovanja z naslovom BIO 26 – SKUPNO ZNANJE zajema večrazsežnost krize informacij in njen vpliv na državljanstvo ter vlogo in potencial sodobnega oblikovanja pri vzpostavljanju znanj in resnic ter pri ponovni osmislitvi naše infosfere. Z vključevanjem različnih vsebin, struktur in deležnikov želi 26. bienale oblikovanja najti nove načine, odkriti potenciale, predstaviti projekte ter raziskati koncepte in sisteme, s katerimi bi razdiralni informacijski kaos spremenili v ustvarjalne zbirke znanja. Pojem »skupno znanje« se nanaša na znanje, ki ga ljudje v določeni skupnosti imajo in si ga med seboj delijo, v širšem smislu pa tudi na njihovo razmišljanje in na to, kako izražajo svoje ideje, občutke in prepričanja. Poleg tega izraz »skupno znanje« nosi v sebi tudi idejo splošnega znanja skupnosti. 
 
K sodelovanju pri programu SPREMLJEVALNI PROJEKTI, ki bo spremljal bienale z raznolikim programom dogodkov, razstav, predavanj in drugih projektov, vabimo lokalne in mednarodne oblikovalce, kreativce, kustose, izobraževalne ustanove in kulturne organizacije.
 
Program SPREMLJEVALNI PROJEKTI lahko vključuje predstavitve posameznikov ali skupin, nove ali že uveljavljene projekte, razstave in dogodke, ki se nanašajo na širok spekter dejavnosti na področju oblikovanja ter so vezani na osrednjo temo bienala. Iščemo dogodke, ki bodo povezali vprašanja, ki jih odpira BIO 26 z lokalnim kreativnim ekosistemom in s splošno javnostjo. Iščemo projekte, ki nastajajo na presečišču umetnosti, kulture, eksperimenta, trga in podjetništva ter vzpostavljajo stališče do produkcije znanj in s tem povezane vloge kreativnosti v družbi. Dogodki in njihove lokacije bodo postali točke zbliževanja v Ljubljani ter tako prispevali k ustvarjanju bogatega in privlačnega programa bienala, ki se bo odvijal med 14. novembrom 2019 in 9. februarjem 2020.
 
Komisijo, ki bo med prijavljenimi izbrala projekte predstavljene v okviru programa BIO 26: SPREMLJEVALNI PROJEKTI, bodo sestavljali kustosi BIO 26 in MAO ter predstavniki Centra za kreativnost. Najpomembnejši kriterij pri izbiri bo povezava prijavljenega projekta s temo BIO 26 – Skupno znanje. Pri povzetku projekta opišite na kakšen način vaš projekt prevprašuje, kritizira, podpira, ponazarja, se povezuje ali sooča z glavnima temama – informacijsko krizo in znanjem skupnosti.
 
PRIJAVA
 
Za sodelovanje je potrebno poslati prijavnico. Prijavnice pošljite na marusa.kuret@mao.si – v vrstico z zadevo vpišite BIO 26: SPREMLJEVALNI PROJEKTI _IME PROJEKTA – skupaj z naslednjimi informacijami, ki jih združite v eno PDF-datoteko (velikost največ 10 MB): 
 
Ime projekta
Naziv organizatorja dogodka/prijavitelja
Pravna oblika organizacije (društvo, fakulteta, javni zavod, zasebni zavod, podjetje)
Naslov prijavitelja
Davčna številka (če je prijavitelj pravna oseba)
Kontaktna oseba prijavitelja – elektronski naslov in telefonska številka
Kratek povzetek projekta glede na ustreznost v povezavi z BIO 26 (največ 500 besed)
Lokacija projekta (če je znana)
Trajanje projekta (v času trajanja BIO 26)
Fotografski material (vključen v PDF-datoteko) ali videoposnetek (če je na voljo)
Reference prijavitelja (nekaj besed o organizaciji, link do spletne strani)
Projekte, prijavljene na program BIO 26: SPREMLJEVALNI PROJEKTI, morajo prijavitelji v celoti financirati sami. Za produkcijo, opremo, postavitev in odstranjevanje predlaganih aktivnosti, morebitno pridobivanje dovoljenj ali druge organizacijske ali finančne zahteve so odgovorni prijavitelji sami. Muzej za arhitekturo in oblikovanje prijaviteljem lahko svetuje glede lokacij, vendar pa ne prevzema odgovornosti glede iskanja lokacij za prijavljene projekte.
 
Center za kreativnost si pridržuje pravico, da med prijavljenimi projekti izbere projekte, ki jih bo podprl. Izbrani projekti bodo v sodelovanju s Centrom za kreativnost upravičeni do kritja stroškov razstavnega prostora in organizacije dogodka, ne pa tudi morebitne produkcije del. Do koprodukcije so upravičene zgolj pravne osebe ali fizične osebe z dejavnostjo, ne pa tudi fizične osebe. Več o Centru za kreativnost je na www.czk.si.
 
Muzej za arhitekturo in oblikovanje, bo kot organizator BIO 26 – Skupno znanje objavil in oglaševal navedene projekte v programskem vodniku bienala in vodniku po razstavi bienala, na spletni strani BIO 26, v spletnih novičnikih za domače in tuje medije ter na širših javnih in družbenih omrežjih (Facebook, Twitter, Instagram).

ROK ZA ODDAJO PRIJAV
 
19. september 2019
 
 
INFORMACIJE
 
Maruša Kuret: marusa.kuret@mao.si, (01) 235 56 20
 
 
SPREMLJAJTE BIO 26
 
1 2 3 4 5  ...