BIO 26

BIO 26. Skupno znanje. Pogovor #3: Podatki

17.1.2020

Tretji dogodek v seriji BIO 26| Pogovori se osredotoča na več ključnih vprašanj v zvezi s podatki. V času, ko se v družbi proizvaja in nabira več podatkov, kot smo jih sposobni obdelati, ter se slepo zanašamo na algoritme pri sprejemanju pomembnih odločitev, od dostopa do posojil in univerz, do zdravstvenega varstva, pravosodja ali trga dela, je skrajni čas, da se ustavimo in razmislimo, kako podatki vplivajo na naše življenje. Počasi šele začenjamo razumeti moč, nevarnosti in koristi množičnih podatkov ter kako njihova uporaba in zloraba ustvarjajo zelo strupeno okolje za demokracijo in naše družbeno-ekonomske ekosisteme. Po drugi strani pa so njihove koristi tudi neizmerne in občutene v vseh vidikih naših življenj in kreativnega ustvarjanja. Vprašanje torej ostaja: ali so podatki lepotica ali zver digitalne dobe?
 
V prvem delu pogovora se bomo osredotočili na podatke, moč, nadzor in suverenost. Kako ustvariti ravnovesje med dvojci varnost – avtonomija, brezplačne spletne storitve – zaščita osebnih podatkov ter zasebnost podatkov – odprtokodna oprema v svetu, ki temelji na podatkih? V drugem delu pogovora bomo obravnavali prihodnje možnosti in alternativne perspektive vseobsegajoče in nepogrešljive prisotnosti algoritmov in podatkov v naših življenjih. Na kakšen način umetniki, oblikovalci in pisci v tesnem sodelovanju z znanstveniki ponujajo kritični vpogled in napotke, kako ravnati s podatki in o njih razmišljati?
 
KIM ALBRECHT
Kim Albrecht, oblikovalec znanja in raziskovalec estetike, raziskuje meje vizualnega znanja v post-digitalni dobi, pri čemer se ukvarja z vizualizacijo kulturnih, tehnoloških in znanstvenik oblik znanja. Njegovi diagrami odkrivajo in prevprašujejo strukture reprezentacije ter raziskujejo estetiko prepletanja tehnologije in družbe s pomočjo čutnega poznavanja sledilnih informacij.
Kim ima diplomo iz grafičnega oblikovanja ter magisterij iz oblikovanja vmesnikov. Med leti 2015 in 2017 je delal kot raziskovalec na Centru za kompleksne mrežne raziskave s profesorjem Laszlom Barabasijem in se leta 2017 pridružil harvardskemu metaLAB-u. Trenutno piše doktorsko dizertacijo iz medijske teorije na Univerzi v Potsdamu.
 
LIVIA NOLASCO-ROZSAS
Lívia Nolasco-Rózsás je kuratorka in raziskovalka. Od leta 2006 organizira razstave na svetovnih institucijah sodobne in medijske umetnosti, med drugim na ZKM | Center za umetnost in medije Karlsruhe, Chronus Umetniški center (Shanghai), Tallinn Art Hall, Műcsarnok (Budapest), pri čemer se osredotoča na nenehno spreminjajoče se medije sodobne umetnosti in presečišča različnih disciplin. Začela in razvila je tematske razstave, ki sprožajo vprašanja o genealogiji in družbenem vplivu planetarnega računanja in računalniškega koda, elektronskega nadzora in demokracije ter sinestezije.
V letu 2019 je začela pisati doktorsko dizertacije iz kuratorskih študij na temo virtualnega stanja in njegovih posledic v razstavnem prostoru Akademije likovnih umetnosti Leipzig, ter postala vodja mednarodnega sodelovanja pri projektu Beyond Matter na ZKM | Karlsruhe, pri katerem sodelujejo institucije, kot so Center Pompidou, Aalto Univerza itd. Leta 2010 je zaključila študij umetnostne zgodovine in estetike na Eötvös Loránd Univerzi v Budimpešti.
 
SARA BOŽANIĆ
Sara Božanić je direktorica Inštituta za transmedijsko oblikovanje, ki je bazirano v Sloveniji. Je »hibrid« - oblikovalka, strateginja, učiteljica in mislica. Dolgo let je delovala na promociji transmedijskih oblikovalskih disciplin v Evropi, v sklopu česar je organizirala dogodke, oblikovala laboratorije in predavala. Kot svetovalka, producentka in direktorica je delovala na številnih mednarodnih projektih, ki jih je podprla Evropska komisija. Leta 2015 je bila izbrana med 40 EU svetovalci za sodelovanje na programski debati v sklopu projekta Glas kulture [Voice of Culture], ki predstavljal strukturni dialog med Evropsko komisijo in kulturnim sektorjem. Leta 20111 je prejela Young Creative Entrepreneur Media Award, ki jo poklanja British Council, za svoje zaslužke pri razvoju sektorja interaktivnega medijskega oblikovanja v Sloveniji. Sara verjame, da digitalno odpira nova vrata publiki in spodbuja neskončno vrsto oblikovalskih možnosti.
 
VLADAN JOLER
Prof. Vladan Joler je akademik, raziskovalec in umetnik, ki v delu združuje preiskovanje podatkov, preiskovalno novinarstvo, pisanje, podatkovno vizualizacijo, kritično oblikovanje in mnogo drugih disciplin. Joler raziskuje in vizualizira različne tehnične in družbene aspekte algoritemske transparentnosti, izkoriščanja digitalnega dela, nevidnih infrastruktur in drugih sodobnih fenomenov, ki se nahajajo v stičišču med tehnologijo in družbo. Leta 2018 je skupaj s Kate Crawford izdal Anatomijo sistema UI, ki ga sestavljata ogromen zemljevid in spremljevalni esej, v katerem avtorja raziskujeta človeško delo, podatke in svetovne vire, ki so potrebni, da se naredi Amazon Echo. Njegova dela so vključena v stalno zbirko Victoria in Albert muzeja v Londonu in ter v Ars Electronica Center. Prav tako pa so bila razstavljena na več kot stotih mednarodnih razstavah, med drugim v ZKM, HKW, Transmediale, Ars Electronica, na 22. milanskem trienalu, dunajskem bienalu, bienalu WRO in mnogih drugih. Za svoje delo je prejel številne nagrade, kot so nagrada Design of the Year leta 2019, ki jo poklanja Design Museum v Londonu ter častna omemba S+T+ARTS Prize '19, ki jo podeljujeta Evropska komisija in Ars Electronica.  

Lokacija

Podhod Ajdovščina

Vstopnina

brezplačno